Road to 1. div for Junior 2

Sist oppdatert 28.10.2019 kl.9.00

Junior 2 har rykket opp til 1. div. Les deres oppsummering av sesongen.

Road to 1. div for Junior 2
Juniorguttene har levert en veldig god sesong

I begynnelsen av sesongen var målet ganske klart. «Road to 1. div» ble etablert som gruppe på Messenger.  Målet om opprykk ble etablert ganske raskt. Treningene startet og det var mange deltakende gutter. I februar var det treningsleir til Tyrkia og 20 spillere med. En opplevelse kan vi tenke, men ikke alt går etter planen. Guttene trivdes, men vi fikk vår første oppvask. Plutselig var det litt vi og dere (spillere & trenere)! Vel, ting ble sagt, alle var overens og vi kom oss videre.

Sesongen startet og KFUM var første motstander. Godt forberedt kom vi til kamp, og sørget for en seier mot en lei nabo med 4-2. Det var en god start og med seier i neste kamp kunne det tyde på at vi var «gode», bedre enn de andre. I tredje kamp ble vi fort satt på bakken med ett 2-1 tap mot Oppsal. En kamp som var ganske spesiell etter mål og sjanser.  Her burde vi vinne 10-1, men taper 2-1. Alt stod i veien! I neste kamp var vi tilbake med 7-0 seier over Ski, og forhåpentligvis var vi bare uheldig. Så var det kamp mot en av favorittene, Kolbotn, og kampen som skal vise seg i ettertid å være sesongens dårligste kamp. Vi gikk på nok en smell med tap 3-1, og vi trodde nå at håp om opprykk bare var å glemme.

Ok, nye trenere og spillere som ikke alltid hadde bra kommunikasjon – kan være noe å nevne.  MEN fra dette tidspunktet, ble det mye bedre dialog, alle fikk blåst ut, alle hadde ett ønske om å forbedre alt, men spørsmålet var – er det mulig?

I siste runde før sommerferien går vår største rival på en smell. Follo taper 5-4 mot Manglerud Star, etter å ha ledet 4-0.  Var dette ett tegn fra vår herre?  Inn i sommerpausen var vi kun 3 poeng bak – og høsten stod klart foran oss – så lenge vi vinner alt, er vi klar for opprykk, men det var nettopp det vi måtte gjøre.

Så hva gjør vi nå?  Vi melder oss på Norway Cup, får guttene hjem fra ferie, og benytter muligheten av Norway Cup til å trene oss i form til høstsesongen. Ønsket om å vinne Norway Cup vil alltid være hos guttene, men Emilio påpekte hele tiden at kampene er som trening før høstsesongen.

Så kom høstsesongen – og når vi ser tilbake – for en høstsesong. Se resultatene:

Nordstrand – KFUM                        6-0

Manglerud Star – Nordstrand         1-5

Nordstrand Oppsal                          3-1

Ski – Nordstrand                             0-7

Nordstrand – Kolbotn                      5-0

Follo – Nordstrand                          0-8

Nordstrand – Nesodden                  6-1

Bækkelaget – Nordstrand               0-6

Tallene taler for seg, men det er hvert å merke seg at den største rivalen var den som ble feid av banen med størst målscore, 8-0 – og de gratulerte oss etter kampen 😊

Fra der vi startet, til der vi var som gruppe (spiller, trenere og lagleder) så var høstsesongen en reise i cupfinaler – Vinne, nullstille seg – og nok en cupfinale. Fantastisk arbeid av trenerne Emilio og Fredrik som samarbeidet godt og etter hvert fikk til en super kommunikasjon med guttene. Fantastisk arbeid også av guttene som tok seg selv i nakken, visste hva dette handlet om og sammen fikk de gjennomført det de og alle vi andre ønsket. Seier og opprykk!

Som lagleder kan du sitte og se på alt, forandringer på trenere, spillere – endring i attitude overfor hverandre, men kanskje spesielt i innstillingen til guttene, at dette vil vi – VINNE !

Derfor ønsker jeg på vegne av oss trenere/lagleder å gratulere guttene med en fantastisk sesong – «det var dere som gjorde det» - med en fantastisk innsats av Emilio og Fredrik (dere lyttet til slutt).

Uten undertegnede hadde dette aldri gått, da dette laget til slutt ikke ville hatt baller å spille med 😊

Gratulerer og velkommen på opprykkfest.

Trond Ingebrigtsen

Team Junior