Rehabilitering av Hallager'n i gang

Publisert 14.07.2016 kl.16.06

Som mange sikker har fått med seg er vi så heldige at Hallagerbanen nå er i gang med rehabilitering

Rehabilitering av Hallager'n i gang

På grunn av at banen er av kommunal eie vil dette være et prosjekt hvor Bymiljøetaten sammen med klubben har kommet frem til de gode løsningene, og funnet ut hva som skal utbedres. Blant annet kommer det ny drenering, nye ballfangernett, ny belysning og ny asfalt, samt 6 nye mål, og det vil legges tilsvarende gress som på storekunsten på Niffen. Dette gleder vi oss stort til.

Allerede i gang
I og med at banen var i den forfatningen den var, og alle entreprenører var klare for å sette i gang, ble dette arbeidet startet allerede 1. juli. Denne gangen har vi altså vært så heldige at banen vil rehabiliteres i løpet av sommerferien + de første ukene etter skolestart. Dette vil likevel skape en kortvarig problematikk i forhold til treningskapasitet på de resterende banene våre.

Vi ber om forståelse for at det for noen har blitt ugunstige tider eller plassproblematikk. Dette er for en meget kort periode og som til det fulle vil gagne hvert enkelt lag og årgang i klubben når den nye toppmoderne kunstgressbanen er på plass. Sportslig sett får vi sørge for at vi har god oversikt og legger opp til mange tekniske øvelser på småflater i denne perioden, det er ikke sikkert at det er noe negativt med tanke på ferdighetsutviklingen.

Baneplanen
Baneplanen vil holdes løpende oppdatert, og alle 11’er kamper er allerede flytte til andre arenaer. Viktig at dere holdere dere oppdatert på hvor disse kampene er satt opp, da det er Oslo Fotballkrets som er ansvarlig for flyttingen av disse kampene. Når det gjelder 7’er og 5’er kamper er vi selv ansvarlige for å finne passende områder for disse kampene. Dette arbeider vi kontinuerlig med, og vi ber de respektive lag om å holde kontakt med administrasjonen ([email protected]) for mer info.

Vi håper og tror at alle kan innfinne seg med dette de neste fire ukene og ber igjen om forståelse for at dette er en svært utfordrende oppgave for administrasjonen. Husk at det er veldig mange kamper som normalt går på Hallager i denne perioden som kretsen har måttet flytte til andre arenaer, noe som igjen gjør at vi har mindre treningstid å dele ut.

Administrasjonen