Nordstrand IF Parasport søker ny hovedtrener

Publisert 17.02.2022 kl.11.44

Bli en del av Oslos største Parasatsning! Er du vår nye hovedtrener for basisgruppene våre?

Nordstrand IF Parasport søker ny hovedtrener

Nordstrand IF Parasport søker ny hovedtrener

Nordstrand IF har siden 2003 tilbudt idrett for barn og unge med ulike funksjonsnedsettelser og spesielt utøvere med utviklingshemning. I dag er det rundt 75 aktive medlemmer i Parasportgruppene våre fordelt på basis, håndball, fotball, bowling og klatring.

Vi søker nå ny hovedtrener som kan styrke basisgruppene våre. Våre to basisgrupper trener på mandager mellom 18:00 - 20:00 med ca. 15 utøvere i hver gruppe.

Basisgruppene trener inne i vinterhalvåret på Nordseter Skole og ute i sommerhalvåret ved Lambertseter Friidrettsstadion. Disse treningene legger vekt på allsidig trening der utøverne får trent hele kroppen og øvd på ferdigheter som koordinasjon, balanse, styrke og utholdenhet. Samtidig får utøverne trent på samarbeid og være en del av en gruppe. Alt dette ispedd mye moro, musikk og lek. Årets høydepunkt er Løvelekene som arrangeres på Lambertseter Friidrettsstadion hver sommer. Her deltar og konkurrerer våre Parautøvere og andre inviterte i flere øvelser med et profesjonelt arrangement rundt.

Som hovedtrener vil du være ansvarlig for planlegging og gjennomføring av treningene sammen i et team med assistenttrenere. Sammen vil dere tilby og legge til rette for gode, utfordrende, morsomme og aktive treninger. Dette krever at du har forkunnskaper om fysisk aktivitet og det er ønskelig at du har erfaring med personer med utviklingshemning. Du vil også få opplæring og oppfølging av nåværende hovedtrener og Idrettskoordinator for Parasport i Nordstrand IF. Du må også evne å være en tydelig formidler og opptre som et godt forbilde for utøverne, assistenttrenere og utøvernes ledsagere. Selv om det forventes at du stiller godt forberedt til treningene og skaper forutsigbarhet for gruppen vil det av og til være behov for å tilpasse seg utøverne og situasjoner som oppstår.

Både basisgruppene og de andre idrettene består av engasjerte og dyktige trenere så du vil bli en del av et team som jobber sammen om å tilby så god idrettshverdag som mulig for utøverne våre. Nordstrand IF Parasport utvikler seg stadig for å tilby bedre idrettstilbud for våre aktive utøvere, men vi ønsker også å utvide vårt eksisterende tilbud til enda flere. I Nordstrand IF Parasport vil du få muligheten til å utvikle deg, være med på veksten til Parasport og for de rette kandidatene vil det være mulig for flere oppgaver og mer ansvar.

Hvem er du?

* Du brenner for å tilby høy kvalitet på trening til utøvere i Nordstrand IF Parasport

* Du ser utøverne dine

* Du er en lagspiller

* Du har erfaring med/kunnskap om idrett og fysisk aktivitet

* Du er trygg på deg selv og evner å være tydelig

Hva kan vi tilby?

* Fantastisk gjeng med utøvere

* Muligheter til å utvikle seg

* Oslos største satsning på Parasport

* Mulighet for å øke kompetanse

* Lønn etter avtale

Dersom du er interessert i å vite mer om stillingene ta kontakt med Idrettskoordinator for Parasport, Christopher Knudsen på 93 08 42 08

For å søke på stillingene send CV og søknad til [email protected]

Vi kaller inn aktuelle kandidater til intervju fortløpende.

Vi ser frem til å høre fra deg!