Kaja Giltvedt hedret med Æresmedlemskap

Publisert 02.05.2022 kl.22.35

Under årsmøtet 29. mars mottok Kaja Giltvedt et Æresmedlemskap i Nordstrand IF for sin lange og ekstraordinære innsats for foreningen.

Kaja Giltvedt hedret med Æresmedlemskap
Det synlige bevis på Kajas heder

Æresmedlem Kaja Giltvedt
Kaja Giltvedt fikk en velfortjent utmerkelse under årsmøtet som ble avholdt tirsdag 29. mars. Hun fikk den gjeveste utmerkelsen av dem alle da hun mottok Æresmedlemskap i Nordstrand IF for sin innsats for våre parautøvere. Juryens begrunnelse var som følger:

- Æresmedlemskap tildeles personer i Nordstrand Idrettsforening som på en fremragende måte, og over lang tid, har gjort en ekstraordinær innsats for foreningen. Utnevnelse til æresmedlem krever enstemmig vedtak i styret.

Årets æresmedlem er Kaja Giltvedt.

Kaja har vært selve bærebjelken i Nordstrand Parasport siden oppstarten for 20 år siden.

Hun er hovedtrener for basis-aktiviteter som er hoved- og breddetilbudet i Parasporten, et tilbud som har vært svært populært helt fra starten av, mye takket være Kaja.

Med sin rolige framtoning og tunge kompetanse, hvor hun til daglig jobber som fysioterapeut ved Frambu kompetansesenter, sørger Kaja for at Parsportgruppen kanskje har Norges beste tilbud for barn og ungdom med funksjonsnedsettelser.

Kaja har lagt ned utallige timer for klubben og er, og har alltid vært, umåtelig populær blant medlemmene og foresatte.

Det er en ære og en glede å utnevne deg, Kaja, til Æresmedlem av Nordstrand Idrettsforening.

Fortjent Æresmedlemskap
Christian Johansen, tidligere styreleder for Nordstrand IF Parasport og en av bærebjelkene sammen med Kaja, supplerer med følgende lovord:

- Kaja er vel en av få som virkelig fortjener å bli tildelt et Æresmedlemskap. Hun har vært trener for basisgruppene siden den spede start for snart 20 år siden. Hennes mantra «her skal det trenes og alle skal bli svette» har jeg med meg hele tiden. Hennes nettverk i bydelen, og mot habiliteringsteamet på Ullevål sykehus, har vært grunnlag for rekrutteringen av de snart 90 medlemmene i gruppa. Som tidligere leder av gruppen har det vært trygt å vite at Kaja har vært en som alltid har stilt opp.

Christian Johansen avslutter med å si at Kaja vel har prøvd å slutte de siste 5-10 årene, men hun har hengt med hele tiden. Men nå har hun altså avsluttet. En æra avsluttes og en ny startes.

- Til slutt, vi er evig takknemlig for hennes engasjement, sier Christian.

Et løfte
Som Christian sier så har Kaja nå gitt seg som hovedtrener for basisgruppene for Nordstrand IF Parasport. Idrettskoordinator for Parasport i Nordstrand IF, Christopher Knudsen, har tidligere jobbet med Kaja på Frambu og gjennom mange år vært klar over hennes dedikerte ansvar for basisgruppene til Nordstrand IF Parasport. Han gav henne et løfte da han startet i jobben i NIF i oktober 2021 om at hun skulle få pensjonere seg som hovedtrener for basisgruppene, og tilfeldighetene ville det slik at det løftet ble oppfylt samme dag som hun mottok Æresmedlemskapet.

Takk for alt Kaja!