Aktivitetsleir for personer med funksjonsnedsettelser

Publisert 17.06.2022 kl.11.15

Sommeren 2022 arrangeres det to aktivitetsleirer for barn og unge og unge voksne med funksjonsnedsettelser. Basen for denne aktivitetsleiren vil være på Nordstrand Arena og foregår siste uken av juni og første uken av juli.

Aktivitetsleir for personer med funksjonsnedsettelser

Nordstrand IF har fått tilskudd til å arrangere to aktivitetsleirer for personer med funksjonsnedsettelser: en for barn og unge i alderen 10 - 19 år og en for unge voksne i alderen 20 - 29 år. Dette er åpent for alle, og man trenger IKKE å være medlem av Nordstrand IF. Under følger lenke til påmelding til de to aktivitetsleirene.

Påmelding aktivitetsleir barn og unge 10 - 19  år via denne lenken: https://club.spond.com/landing/courses/nif/4D4F9B9F651248D1A711037EBD86131F

Påmelding
 aktivitetsleir unge voksne 20 - 29  år via denne lenken: https://club.spond.com/landing/courses/nif/8980E515005144F6BB969E35EE7631DB

Det er 30 plasser på hver av aktivitetsleirene og det er førstemann-til-mølla som gjelder
PS! Ansatte eller ressurspersoner rundt deltakeren kan også utføre påmeldingen på vegne av deltakeren og familien ved behov. Bruk de samme lenkene og forklar relasjonen til deltakeren.

Tidspunkt og sted
Aktivitetsleiren for unge voksne (20 - 29 år) er mandag 27. juni til og med fredag 1. juli, mens aktivitetsleiren for barn og unge (10 - 19 år) er mandag 4. juli til og med fredag 8. juli. Program mellom 09:00 - 15:30 hver dag for begge aktivitetsleirene. Levering og henting på Nordstrand Arena, Oberst Rodes vei 79, 1165 Oslo.

Program
Hver Aktivitetsleir vil bestå av 30 deltakere og 15 ansatte og de vil bli delt inn i 3 grupper med ca. 10 deltakere og 5 ansatte i hver gruppe. Hver dag starter med en gruppesamling der gruppen går gjennom dagen 09:00 - 09:30. Deretter er det formiddagsaktiviteter 09:30 - 12:00. Mellom 12:00 - 13:00 er det lunsj og pause. Etter lunsj er det ettermiddagsaktiviteter mellom 13:00 - 15:00. Dagen avsluttes med gruppesamling og henting 15:00 - 15:30. På fredagen er det er en avslutning der foreldre, venner og familie er invitert til å delta mellom kl. 15:00 - 16:00. Da vil det være premiering, grilling og bilder og video fra uka som har gått.

Aktiviteter
Gjennom uka vil alle deltakerne få prøve seg i mange forskjellige aktiviteter som ulike ballspill, bowling, klatring, turer, dansing, minigolf og mye mye mer. Det endelig programmet vil bli sendt ut i forkant til de påmeldte og bli presentert den første dagen. Målet er at deltakerne skal få oppleve mestring og glede i kjente og nye aktiviteter under trygge omgivelser. Dette er også en god mulighet for deltakerne å utvide nettverket sitt.

For alle
Vi ønsker at alle med funksjonsnedsettelser skal føle seg velkomne til å delta på Aktivitetsleirene. Det vil være engasjerte unge mennesker som jobber på leirene, både med og uten erfaring med målgruppen. Om din deltaker har et tilretteleggingsbehov som krever eget personal eller assistenter, ta kontakt med Idrettskoordinator for Parasport i Nordstrand IF og leirkoordinator for Aktivitetsleirene, Christopher Knudsen, på e-post: [email protected] for å avklare hvordan vi løser det.

Utgifter
Påmeldingsavgiften er 300 kroner for aktivitetsleiren for barn og unge (10 - 19 år), mens aktivitetsleiren for unge voksne (20 - 29 år) er gratis. Dette inkluderer en full uke med ulike aktiviteter, utflukter, lunsj og frukt. Påmelding er åpen for både medlemmer og ikke-medlemmer av Nordstrand IF Parasport. Årsaken til ulike utgifter er fordi vi har mottatt ulike tilskudd til leirene.

Fotografering
Vi gjør oppmerksom på at fotografering vil foregå under hele Aktivitetsleiren. Internt vil det bli brukt til å lage en enkel minnebok med bilder som deltakerne får med seg hjem siste dag og til å lage en minnefilm som vises siste dag for alle deltakerne og foreldre med venner og familie. I etterkant ønsker vi å kunne bruke bilder og video på Nordstrand IF sine plattformer. Om du ønsker å reserve deg/ditt barn for enten internt eller eksternt bruk dette ber vi deg om å sende en e-post til: [email protected] for dette. Det vil også være anledning til å reservere seg/sitt barn eller omgjøre reservasjonen første dag av Aktivitetsleiren.

Spørsmål
Har du spørsmål om Aktivitetsleiren kan du kontakte Idrettskoordinator for Parasport i Nordstrand IF og leirkoordinator for Aktivitetsleirene, Christopher Knudsen, på e-post: [email protected]