Ottar gir seg i Nordstrand IF etter 40 år

Sist oppdatert 28.09.2019 kl.13.11

Ildsjel, formann, driver av Leirskallen Skisenter, gullmerke med krans-vinner og æresmedlem Ottar Vogt har rundet 80 år og kan takke av med meget god samvittighet.

Ottar gir seg i Nordstrand IF etter 40 år

Ottar Vogt kom tidlig med i NIF via barnas idrettslige aktiviteter i både fotball, håndball og alpint, og var med å bygge opp Leirskallen Skisenter, som har vært hans «hjertebarn» gjennom alle år. Han drev i en lang periode alpingruppen helt alene og den hadde i en lang periode kun ett medlem, men heller ikke hvilket som helst medlem; Kjetil Andre Åmodt.

Ottar har hatt mange verv i klubbens grupper og i Hovedstyret gjennom årene. Han har vært svært pliktoppfyllende og arbeidsom og må kunne tilskrives en stor del av æren for at gamle Nordstrandhallen og uteområdet Niffen ble ivaretatt og vedlikeholdt på en god måte. Ottar var nærmest å se på Niffen hver eneste dag/kveld og har lagt ned titusener av timer i dugnad og arbeid for klubben. Det er få, om noen, i klubbens 128 år lange historie, som kan vise til en slik formidabel tilstedeværelse og innsats.

Ottar Vogt har vært formann i klubben i 3 perioder; 1981-1986, 1986-1987 (delt med Per Wessel og Bjørn Værnes) og 1999-2009. Etter at han gav seg som formann i 2009, gikk han inn i klubbens Representantskap og har sittet der i 10 år, som en utmerket sekretær.

Ottar Vogt er selvfølgelig tildelt klubbens høyeste utmerkelse; Gullmerke m/krans og han er også hedret med Æresmedlem-status.

Vi i Nordstrand IF takker deg for den enorme innsatsen du har lagt ned i disse 40 årene og ønsker deg lykke til videre i din pensjonisttilværelse.