Oppdatering fra Camp Nordstrand

Publisert 24.06.2020 kl.20.14

Akademiene er ferdigspilt og de ordinære Campene er over halvveis

Oppdatering fra Camp Nordstrand

Håndballakademi
Mandag til onsdag har 20 jenter fra J07 vært påmeldt akademiet. En gjeng med spennende typer og mye godt humør.
De har hatt tre intensive økter hvor vi hovedsakelig har jobbet med duellspill og forsvar. Her har de fått prøvd seg på litt alternative øvelser for å videreutvikle dem som spillere. "Som trener for damer elite er det morsomt å se at det gror godt i våre yngre rekker. Det lover bra for klubben sin fremtid. Og jeg håper enda flere melder seg på akademiet i uke 32/33 samt akademiene vi har løpende hele skoleåret." sier Jeanette Røhmer.

Ivrige akademijenter lytter nøye til Jeanettes instruksjoner

Fotballakademi
I strålende vær har 53 akademispillere født 2006-2009 vært eksemplariske og hatt tre flotte dager på Hallager. Dette er første gang vi som klubb har hatt akademicamp og tilbakemeldinger fra spillere og foresatte har vært gode. Vi har forhåpentligvis lært bort noe, barna har hatt det gøy og blitt kjent med hvordan det jobbes høyere opp i klubben på junior- og seniornivå. Det har vært temaøkter som har vært spillrelatert, i tillegg har vi sneket inn litt styrketrening med noen øvelser barna aldri har prøvd seg på før. Akademicampen ble rundet av i dag, med turnering og is i sommervarmen. Vi takker alle deltakerne og ser frem til å ha dette igjen!
Én av flere lærerike økter med A-lagsspiller Andreas Holm

Håndballcamp
Vi er kommet godt ut i første uka med campen. Dagene går fort, med aktive barn i hallen og på friidrettsbanen på Lambertseter. Her får de trent håndball og får oppleve mestring og glede med ballen i hånda. Halve dagen tilbringes ute - nå hvor været er på vår side er det deilig å kunne få litt sol og frisk luft, for håndballbarn som ellers tilbringer mye tid inne i en hall. Ute er temaet «Mesternes Mester» hvor barna jobber sammen og konkurrerer mot hverandre i mindre grupper. Samarbeid og teamwork på en litt annen arena enn vanlig.
Vil også gi litt skryt til våre damespillere og junior jenter/gutter som er til stede og har full kontroll på sportslig opplegg og barna.
Kvalitetslek i hallen

Fotballcamp
I dag har fotballcampen hatt alternativ dag med mange spennende leker og konkurranser. Barna viser stor innsats i sommervarmen og vi ser fram mot de to siste dagene med aktivitet for denne uka.
Samarbeid på høyt nivå
En liten avkjøling i varmen