Nye Nordstrand Arena er ferdig!

Publisert 28.08.2018 kl.21.38

Det har vært et travelt og innholdsrik halvår som nå ligger bak oss, og mange av dere har fått med dere alt det positive som skjer på Niffen.

Nye Nordstrand Arena er ferdig!

Status på arbeidene er som følger;

NYE NORDSTRAND ARENA
Nye Nordstrand Arena ble formelt overtatt fra entreprenør første uken av juli. Etter dette har arenaen blitt fyllt opp med inventar, møbler, treningsutstyr og kjøkkenutstyr. Hele klubbens administrasjon har flyttet inn i nye flotte kontorlokaler i 2. etg. Den store ilddåpen for anlegget var i uke 33 med både håndball- og fotballskole og Nordstrand Hummel cup. Hallen ble før overtakelsen detaljert gjennomgått av innleid byggeleder og overlevert uten feil og mangler. Hele anlegget har blitt som forventet og mer til, og nå håper vi at alle og enhver tar seg turen innom for å bli kjent i den nye arenaen.

Fasilitet som er verdt å nevne;

-Treningssenter til bruk for alle med abonnement (se www.nordstrand-if.no/treningssenter)

-Flotte møte- og konferanselokaler

-«Storstua» - som er den nye kafeteriaen på Niffen, hvor det fra 1. september vil være daglig middagstilbud både for voksen og barn

-Infoskjermer i hele bygget, som vil innehold både dagsferske nyheter, men også generell informasjon om alt som rører seg på Niffen

-Parkeringskjeller til over 75 biler

Og sist men ikke minst – dette er ikke kommunen sin, men VÅR hall!
Offisiell åpning med påfølgende fest vil skje i løpet av høsten, endelig dato er ikke satt da det er noen uavklarte saker.

STOREKUNSTEN
Som mange er kjent med har Nordstrand IF i flere år hatt store utfordringer med en undervarme som ikke har fungert som den skal, men i løpet av noen hektiske sommeruker ble gresset på «Storekunsten» fjernet, nye rør for undervarme på gass ble lagt ned, før nytt kunstgress ble lagt på igjen. Banen er fullt spillbar, men mindre arbeider gjenstår før alt er helt ferdig, og til vinteren har vi en undervarme som skal levere oss grønt gress.

storekunsten

Vi håper banen nå skal gi glede for både store og små i mange både somre og vintre fremover.

LILLEKUNSTEN
På «Lillekunsten» er det Oslo kommune som rehabiliterer banen, men Nordstrand Idrettsforening investerer i undervarme også her. Det er fotballgruppen som skal sørge for jevnlig tilbakebetaling for investeringen, og kanskje finner vi muligheten til litt utleie for å hjelpe på økonomien. Banen som Nordstrand IF en gang anla, har nå kommunen gått inn for å rehabilitere til bruk for Nordstrand Idrettsforening. Her gjøres det omfattende grunnarbeider, hvor mer enn 200 lastebillass skal kjøres ut med masser som ikke er av god nok kvalitet til å brukes som grunnlag for en god fotballbane. Etter dette vil banen bygges opp med det som kalles isolering av banen, samt nytt kunstgress. Banen blir noen få meter større enn den som tidligere har ligget der, og banen vil komme helt inntil den nye hallen. Vi gleder oss til to fantastiske baner som er myke og tilrettelagt hele året, og er sikre på at dette er en veldig god investering for våre medlemmer.

lillekunsten

Det gjøres omfattende grunnarbeider på Lillekunsten, vi gleder oss til også den står ferdig.

Vi pangåpnet med fotballskole, håndballskole og cup, samt at vi har over 100 barn på Niffo som bruker baner, håndballflate, Storstua og får leksehjelp. Alt dette for en sammensatt ivaretagelse av barna; idrett, riktig kosthold og ikke bare oppbevaring.

Vi gleder oss på vegne av klubben og området, og håper at mange vil engasjere seg i det som skjer om dagen.

Med sportslig hilsen
Administrasjonen