Ny storseier til A-laget!

Sist oppdatert 02.10.2014 kl.9.00

Oldenborg ble i realiteten ingen målestokk for våre gutter i dagens Obos Cup kamp. 5-0 stod det på resultattavla da dommeren blåste av for full tid. NIF er dermed videre til fjerde runde i turneringen som blir regnet for Oslo mesterskapet.

Ny storseier til A-laget!

Etter walk-over mot Nesodden i første runde og seier 2-1 mot 8. divisjonslaget St. Olavskameratene i runde nummer to, var det på papiret vesentlig tøffere motstand i dag når tredje divisjonslaget Oldenborg stod på motsatt side. Nordstrand hadde et spillemessig overtak helt fra starten av kampen, men det drøyet 30 minutter før Niffen publikumet fikk noe å juble for. Haris Abbas skyter på mål, keeper må gi retur og der dukker Remi Memishi opp og gir NIF ledelsen 1-0.

Selv om kampen ble spilt på Niffen, så var det faktisk Nordstrand som stod oppført som bortelag, kampen skulle egentlig vært spilt på Tørteberg på lørdag, men lagene var kommet til enighet om å flytte kampen til denne tirsdagen og altså på Niffen.

Også i dag gav trenerteamet unggutter fra Nordstrands gode juniorlag få prøve seg, Henrik Syversen kom inn til sin 2. kamp for A-laget (debuterte i forrige runde mot St. Olavskam.), han gjorde sine saker svært bra på høyrekanten og skapte flere farligheter for et vaklende Oldenborg forsvar. Keeper Kristian Tveitstøl entret banen etter 70 minutter og fikk dermed sin offisielle seniordebut, han gjorde også sine saker bra og holdt nullen.

KAMPFAKTA
Oldenborg - Nordstrand 0-5 (0-2)

30 min 0-1 Memishi (Abbas)
37 min 0-2 Fladby (Memishi)