Ny skalp på Hamar

Publisert 16.09.2016 kl.13.04

(HamKam-Nordstrand 0-2) Junior elite opererer som nettopp det om dagen. I går kom en ny sterk seier - denne gang på Briskeby.

Ny skalp på Hamar
Det var store smil i flomlyset på Briskeby på Magnus Aaløkken, Jakob Kollandsrud, Aleksander Berg og Marcus Bjark da en sterk 2-0 mot HamKam var i boks.

Et godtgående junior elite dro på Hamar-tur med en klar ambisjon om å hente poengene. En meget god treningsuke etter den sterke 3-0 seieren mot Bærum og generelt god selvtillit etter mange sterke prestasjoner gjorde at både spillere og trenere var klare på at Nordstrand ville overraske på Briskeby.

Tabellfireren fikk to sjanser i første omgang. Den første var et godt skudd godt reddet av Kristian Tveitstøl, den andre en litt rar situasjon der ballen heldigvis spratt stang ut. Ut over det hadde gjestene meget god kontroll på HamKam.

17 minutter ut i andre omgang åpnet en genial pasning fra Marouane Mounji for at Magnus Aaløkken fikk en stor mulighet. HamKam-målvakten reddet, men Nordstrand-gutta trøkka på i boksen og Per Stenseth fikk sjanse nummer to - og til slutt var det Magnus som satte ballen i mål på trippelsjansen.

Etter dette var Nordstrand best. HamKam prøvde langs bakken og i luften, men det var stopp 20 meter fra Nordstrand-målet og hjemmelaget fikk ikke notert en eneste sjanse etter hvilen. I stedet fikk Nordstrand-gutta overgangsmuligheter, og på en dem - 5-6 minutter før slutt skyter Marouane Mounji 2-0 bestemt i nærmeste hjørne.

Dermed ble det en ny sterk seier. Og en ny fortjent seier. For et juniorlag med 2 poeng i snitt de siste 12 kampene.

Seriestarten etter opprykket var vond. Det tok en vår før det nyopprykkede Nordstrand-laget klarte nivået, men det er ingen tvil om at denne generasjonen juniorgutter i Nordstrand har tatt steget denne sesongen.

Det kan de være stolte av.