Markus sørget for tre nye poeng

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.05

(NIF-Kolbotn 2-1) Juniorlaget avsluttet en bra vårsesong med å ta tre poeng mot Kolbotn.

Markus sørget for tre nye poeng

To flotte skåringer av Markus Woldsund sørget for den inngangen til sommerferien juniorlaget ønsket seg. Markus kom inn etter hvilen og satte først en deilig heading og deretter en iskald kule i hjørnet alene med keeper. De to svært gode avslutningene var det vi trengte for å ta hjem de tre poengene.

Juniorgutta tar dermed ferie to poeng bak Lyn etter en vår som ga ni seire, fire uavgjorte og bare ett overtidstap mot Grei.

Jobben gutta la ned var som vanlig upåklagelig, men det de hvite og blå gjorde med ball viste at det kanskje kan være greit med sommerferie nå.

En litt seig førsteomgang kulminerte med et stygt balltap på egen halvdel som ga gjestene ledelsen halvveis. Etter pause var det første kvarteret kampens høydepunkt for vår del. Mer aggressivitet og to fine goaler snudde kampen i vår favør. Men vi benyttet aldri muligheten til å få den viktige tomålsledelsen selv om vi svært nær ved flere anledninger.

Vi ble altfor for utålmodige og oppjagete og var unøyaktige med ballen i vår iver etter å angripe. Det ga gjestene overganger i stort monn, men heldigvis uten at de helt store sjansene oppsto.

Poengene var likevel det viktigste akkurat denne kvelden, så får vi heller bruke sommeren til å øve mer på den fotballen vi ønsker oss.