Marginer skilte i seriestarten

Publisert 12.03.2016 kl.18.20

(Fredrikstad-Nordstrand 1-0) Juniorgutta leverte en lovende seriestart, men de aller minste marginene ga et knepent tap i Fredrikstad.

Marginer skilte i seriestarten
Henrik Solbakke ledet juniorlaget i comebacket i interkretsserien, men FFK ble akkurat litt for vanskelige.

Kampens eneste mål kom etter 25 minutter. Det var av den lekreste sorten og viser hvilke marginer som gjelder i fotball på bra nivå. Nordstrand mistet ballen på midtstreken på vei framover, litt for naivt, FFK kontret og avsluttet fra drøye 16 meter med et fantastisk skudd som skrudde ned i stolpen og inn i lengste kryss, totalt utagbart for Håvard Halleraker i Nordstrand-målet.

FFK var det førende laget i første omgang og kunne laget mål på et par andre muligheter, men Nordstrand lå disiplinert og jobbet hardt og var absolutt med i kampen.

I pausen hadde gutta en solid dose selvtillit før de siste 45 skulle gjennomføres, og gikk på banen i andre omgang med mål om å snu oppgjøret.

Og andre omgang var meget oppløftende fra gutta. Det var de nyopprykkede gjestene som kjørte omgangen, traff hverandre brukbart, løsnet skudd og fikk dødballer. To ganger fikk Magnus Aaløkken sjansen alene med FFK-målvakten, som dessverre gikk seirende ut av begge situasjonene og for øvrig var meget sterk på dødballer i mot og tok alt som kom - og avgjorde kampen til hjemmelagets fordel.

De siste sju minuttene spilte Nordstrand-gutta 11 mot 10, og jaget utlikningen til the bitter end - men det ble nettopp bitter end. Bak resultatet skal de imidlertid ta med seg at dette var en solid gjennomført match mot en bra motstander. Nå gjelder det at gutta tar med alt det positive videre.

Allerede torsdag er det en kanskje enda vanskeligere oppgave når LSK i Lillestrøm i motstander i andre serierunde.

Stå på, gutta!