Magnus toppskårer i interkretsserien

Publisert 17.10.2016 kl.14.48

(Nordstrand-Sprint/Jeløy 8-1) Han tok på seg serveringsoppgaven i siste kamp, men Magnus Aaløkken skåra flere enn noen andre junior elite-spillere i år.

Magnus toppskårer i interkretsserien
Magnus Aaløkken sto i spissen for en flott sesong for Nordstrands junior elite og ble toppskårer i interkrets 2016.

Junior elite avsluttet med stil da Sprint fra Jeløya ble knust 8-1 på Niffen. Dermed endte de 16 siste seriekampene med svært sterke 2.0 poeng i gjennomsnitt. En stor prestasjon av Nordstrand-juniorene som var oppe i det gode selskap for første gang på 12 år.

Enda sterkere er prestasjonen når vi vet at møtet med nivået ble tøft, og at de første ti kampene i år ga meget mager poengfangst.

- At gutta taklet den starten vi fikk på en så fremragende måte er en stor prestasjon. Tross tapene sto det 25 mann på trening med smil om munnen og kjempet på. Jeg er veldig stolt av disse gutta, sier trener Lars Bache.

- Vi har utviklet oss veldig i løpet av denne sesongen, takk for i år gutta, sa kaptein Jakob Kollandsrud før Nordstrand-ropet gjallet i veggene i garderoben etter storseieren i siste kamp.

Årets toppskårer

I spissen for Nordstrand - i dobbelt forstand - må det nevnes selv om det er Laget med stor L som har prestert, at Magnus Aaløkken klarte kunststykket å putte ballen i mål hele 29 ganger denne sesongen.

Det var det ingen som kunne matche. Dermed ble han ikke bare toppskårer i Nordstrand, men toppskårer i hele serien.

- Sesongen min har vel vært som lagets. Jeg slet mens laget slet. Men da vi begynte å spille bra og vinne, så løsnet det også foran kassa, sier Magnus.

Mot Sprint nøyde han seg med en goal. Men var arkitekten bak mange av de andre som Marouane Mounji (2), Tage Haukeberg (2), Aleksander Berg, Jakob Kollandsrud og Marcus Bjark satte inn.

- Vi har funnet melodien og laget har blitt veldig samspilt og vet hva vi vil. Dermed har vi skåret veldig mange mål og prestert godt, og det ligger litt i kortene at toppspissen da skårer mange mål. Men det er en fantastisk prestasjon av Magnus. Han er en god fotballspiller, sier trener Lars Bache.

Juniorgutta avslutter sesongen med tur til Berlin, en liten ferie, før 2017 starter. En sesong vi ser fram mot glede etter årets opplevelser.

Vi gratulerer Juniorteamets spillere, trenere og øvrig støtteapparat med en flott interkretssesong!