Magnus kåret til Årets spiller

Publisert 31.10.2016 kl.19.24

Magnus Aaløkken forsynte seg grovt av premiene da Junior elite avsluttet sesongen med festmiddag i Berlin.

Magnus kåret til Årets spiller
Magnus Aaløkken trakk fram sine medspillere i takketalen da han ble kåret til Årets spiller på Junior elite.

- Det er hyggelig med priser, men hadde jeg kunnet så hadde jeg delt prisene i småbiter og gitt litt til hver av dere på laget, for uten dere og alle de ballene dere har foret meg med, så hadde jeg ikke skåret mål, sa en ydmyk Magnus Aaløkken da han måtte tale på restaurant Zillemarkt i Berlin søndag kveld.

Det var ingen vei utenom takketale for beskjedne Magnus, for tre av de fire store pokalene ble med hjem i kofferten merket "Aaløkken".

Som toppskårer i Interkrets 2016 vanket det naturligvis en pris. I tillegg stakk han av med guttas egen Spillernes spiller-kåring der også Yngvar Bonde, Jakob Kollandsrud og Mathias Jensrud fikk en god del stemmer. Men Magnus trakk det lengste strået - der også. Helt til slutt fikk Magnus også den store pokalen som Årets spiller, en bekreftelse på en fantastisk sesong.

Strålende unggutter

De eldste gutta ble takket for innsatsen og ønsket lykke til i framtida som seniorspillere med turen til Berlin som verdig avslutning. Neste gang Junior elite møtes, om ti dager, er det 2017-sesongen som er i gang.

- Dere har satt standarden for hvordan Junior elite-laget Nordstrand fremstår i dag, sa trener Lars Bache som også delte ut prisen Trenerens favoritt til lagkaptein Jakob Kollandsrud.

Nordstrand-treneren har også kunnet glede seg over en yngstegenerasjon som har gjort en fantastisk sesong i 2016. Det er vel bare Vålerenga som kan skryte på seg en like ung start-ellever til tider i år.

Aller fremst i rekken av mange 99-ere (samt enkelte 00 og 01) som har gjort en glitrende sesong fikk Mathias Jensrud pokalen som Årets unge spiller. Aleksander Berg ble også gjort stas på som den spilleren med flest treninger og kamper i 2016. Sammen med alle de andre unge elitespillerne i Nordstrand har de grunn til å tro på en ny god sesong neste år.

Klubben gratulerer trener Lars Bache og det øvrige teamet rundt Junior elite med en flott sesong!

Vi ønsker samtidig å takke dere som har jobbet iherdig i flere år og som nå er over junioralder, og ønsker dere lykke til videre med fotballen.