Lyn gikk ned på Niffen

Publisert 28.08.2016 kl.19.00

(Nordstrand-Lyn 2-0) Nordstrand-juniorene tok en fortjent seier i en dramatisk kamp mot Lyn.

Lyn gikk ned på Niffen
Mats Olsen, Mikkel Breen og lagkameratene tok en fortjent seier mot Lyn i interkrets.

Det var revansjens time for et juniorlag som har funnet nivået på interkrets. Mot Lyn i vår ble det 1-5 feil vei, etter at målene trillet inn mot slutten av kampen. Denne gangen var det vår tur til å avgjøre.

Et hardtarbeidende og skjerpet Nordstrand slapp ikke gjestene til noe som helst. Og i motsatt ende var en endelig friskmeldt Magnus Aaløkken to ganger alene med Lyn-målvakt David Novicki den første halvtimen. Begge gangene gjorde Lyn-målvakten fine redninger, men den siste av dem langt utenfor egen 16 meter. Dermed ble det marsjordre på Lyns sisteskanse allerede etter 26 minutter.

Man skulle tro Nordstrand koblet grepet da de ble en mann mer, men faktum er at de første 25 minuttene 11 mot 11 var bedre enn de siste 20 i overtall. Lyn la seg dypt i 4-5-0 og gjorde det vanskelig for hjemmelaget å trenge gjennom.

I pausen var tålmodighet det store stikkordet. Og gutta fikk betalt for arbeidet da kampen ebbet ut. Et stort spillemessig overtak i andre omgang ble til sist avgjørende da Yngvar Bonde fikk satt hodet på ballen 12 minutter før slutt. Marouane Mounji fikk æren av å sette den berømte spikeren i kista da kampuret viste 90. Til en meget fortjent hjemmeseier, både ut fra spill og sjanser denne kvelden, men også ut fra poengfangsten så langt i høst.

Forrige ukes pene poeng mot Vålerenga ble altså fulgt opp med tre mot Lyn. Og Nordstrand-gutta gleder seg til sesongavslutningen. Aller først venter den suverene serielederen Stabæk på Nadderud. Laget har ennå ikke tapt i år, så det er en gedigen utfordring våre håpefulle står overfor torsdag kl 18.45.