Lions Røde Fjær trenger bøssebærere 12. februar

Sist oppdatert 06.02.2022 kl.15.39

Nordstrand Lions trenger hjelp fra deg lørdag 12. februar kl. 14-17. Vi håper å rekruttere 40 bøssebærere som sammen med medlemmer fra idrettsklubber over hele landet skal forsøke å samle inn 50 millioner til et familie- og kompetansehus på Beitostølen.

Lions Røde Fjær trenger bøssebærere 12. februar
Foto: Christine Stokkebryn

Det var Lions Røde Fjær-aksjon som for 55 år siden la grunnlaget for Beitostølen Helsesportsenter. Aksjonen i 1966 ga 8,6 millioner kroner, og det var nok til å realisere Erling Stordahls drøm om et nasjonalt rehabiliteringssenter.

Nå trår Lions igjen til med en ny Røde Fjær-innsamling, for å få bygget et familie- og kompetansehus – et nytt og bedre tilbud til enda flere barn og unge med funksjonsnedsettelser. Det nye kompetansehuset er nødvendig for å bringe videre utviklingen av fagfeltet fysisk aktivitet og funksjonshemming. Les mer på www.lrf.no

Nordstrand IF har en parasport-gruppe hvor over 70 barn og unge trener hver uke. Det er viktig å gi flere muligheten til å trene sammen med gruppen.

I helgen 11. til 13. februar vil Lions-klubber i samarbeid med bla. idrettsklubber over hele landet samle inn penger til Beitostølen, og målet for å kunne sette i gang nybygget er 50 millioner kroner. Nordstrand IF skal stille med ca 40 bøssebærere som skal gå roder på Nordstrand. Nordstrand Lions vil tilrettelegge.

INFORMASJON:

• Tidspunkt lørdag 12. februar kl. 14-17.
  • Viktig med ID
  • Medlemmer under 16 år må gå med en voksen
  • Oppmøte i Nordstrand Arena, møterom Engasjement i 2.etasje, hold høyre rundt hjørnet
  • Enkel servering etter gjennomført økt

PÅMELDING:

-Lions vil gjerne ha en oversikt over antall bøssebærere innen onsdag 9. februar.

-Send påmelding på e-post merket "Bøssebærer" til [email protected] med navn og telefonnummer.

Tusen takk - håper vi sees!