Lions' foreningspris til NIF e-sport

Sist oppdatert 17.02.2022 kl.14.14

Nordstrand Lions deler årlig ut en Foreningspris til en frivillig organisasjon som jobber for barn og ungdom i bydelen, med nyskapende idéer og aktiviteter, i år til vår egen e-sportgruppe.

Lions' foreningspris til NIF e-sport
Stolt leder av e-sportgruppen Siri Lader Bruhn sammen med en liten gruppe utøvere sammen med President i Lionsklubben Christian Johansen. Foto: Odd Solheim

Prisen består av et diplom og 20.000 kroner.

E-sportgruppen startet i 2020 som en del av Nordstrand Idrettsforening. Målgruppen er i første omgang barn og unge i alderen 10-14 år, og tilbudet er ment å være et alternativ til de tradisjonelle lagidrettene. Vi i e-sportgruppen synes det er spesielt viktig å fange opp de som ennå ikke har funnet en aktivitet de trives med. Her får de unge ta med seg spilleinteressen inn i et lag sammen med andre som har samme interesse, sier Siri Lader Bruhn, leder av e-sportgruppen. Vi synes er viktig er at medlemmene får oppleve alle de positive tingene som lagidrett fører med seg, som samhold, mestring, lagfølelse og vennskap. Vi kombinerer spilltrening og fysisk aktivitet og vi legger til rette for sosiale aktiviteter.

Prisen ble overakt av president i Lionsklubben Christian Johansen.

Les hele saken på noblad.no/foreningsprisen2021

Tusen takk og gratulerer!