Lei smell for juniorgutta

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.05

(Nordstrand-Heming 0-2) Juniorlagets framferd fikk en trøkk da det var Heming som stakk av med poengene fra Niffen.

Lei smell for juniorgutta
Etter tre strake høstseire gikk det fremadstormende juniorlaget på en smell med 0-2 mot Heming.

Årets andre tap måtte bokføres og skuffelsen var naturlig nok stor etterpå.
Heming jublet naturligvis for det de mente var en meget sterk prestasjon. Vi satt med følelsen av at dette kunne vi gjort bedre. For det stemte ikke denne kvelden. Rett nok burde vi ledet ved pause, og særlig en trippelsjanse innenfor 5-meteren burde resultert i en ledelse.

Men det var noe urytmisk over angrepsspillet, og pasningskvaliteten var ikke slik vi ønsker oss. En pauseprat som gikk på at vi var best, men kunne enda bedre, skulle gi oss de nødvendige målene. I stedet nikket gjestene inn 1-0 på et hjørnespark etter snaue timen og det ble noe panisk over det vi gjorde, pasningskvaliteten ble ikke bedret, og selvtilliten vi burde ha var ikke spesielt synlig. Så gikk det ikke bedre enn at Heming doblet ledelsen etter et nytt hjørnespark - denne gangen vårt... Kontringen var ikke presis, men vi rotet det til selv, klarerte i ryggen på hverandre og Heming fikk sette fart alene mot Gustav Østerstrøm i goalen som intet kunne gjøre.

Nå er det slik at vi må finne oss i å tape fotballkamper og klare å legge denne prestasjonen bak oss. Allerede mandag venter en ny vanskelig bortekamp, og da må energien brukes på å være gode igjen.