Juniorlaget knust i Sarpsborg

Sist oppdatert 09.10.2016 kl.12.28

(Sarpsborg 08-Nordstrand 7-2) En god omgang, men også en forferdelig, endte med braktap på Sarpsborg stadion.

Juniorlaget knust i Sarpsborg
Mats Olsen, Tormod Simonsen og Mikkel Breen måtte tåle stortap. For Tormod likevel hyggelig å være tilbake etter lengre tids skade.

Det var to storskårere som kom i fokus på Tippeliga-arenaen. I den ene enden viste Tobias Heintz hvorfor han til daglig spiller på Tippeliga-laget til Sarpsborg 08. Han satte til slutt hele fem baller i nettet bak Kristian Tveitstøl. I den andre enden kunne Magnus Aaløkken notere to nye fulltreffere, og økte med det ledelsen i kampen om å bli Interkrets´ toppskårer sesongen 2016.

Den viktigste sjansen satte imidlertid ikke Nordstrands spydspiss. For allerede etter ett minutts spill var han alene med Sarpsborgs målvakt etter et nydelig gjennomspill fra Jakob Kollandsrud. Den sjansen endte dessverre i nettveggen, og kunne kanskje gjort kampen annerledes.

Og Nordstrand-gutta var så absolutt med på notene før pause. Det var noe flatterende at hjemmelaget ledet 2-0 etter en omgang der verken spill, sjanser eller cornerstatistikk viste noen favør hjemmelaget.

Det var imidlertid nettopp på et Nordstrand-hjørnespark hjemmelaget kontret inn 1-0. Ikke patent forsvarsspill av våre gutter der. Og da nevnte Heintz fikk lade slegga upresset på 18 meter noe senere i omgangen, viste han forskjellen på elite junior og elite senior.

Likevel fikk gutta mye ros i pausen.

- Det var likevel en defensiv stemning der inne. Gutta synes Sarpsborg var gode. Det er sjelden en god følelse. Jeg synes vi var veldig gode i første omgang, sier trener Lars Bache.

Etter pause tok kampen slutt. For det ene laget. For etter 3-0 var tapet en realitet. Det samme var det ørlille håpet om å nå den etterlengtede 8. plassen på tabellen. Kanskje spilte det også inn på prestasjonen den siste halvtimen. Nordstrand-gutta så slitne ut, og hjemmelaget fikk lett spill.

- Vi falt tilbake til gamle synder, og gjorde masser av feil på egen halvdel, kommenterte lagkaptein Jakob Kollandsrud.

Dermed ble det en rekke flere mål. To til Magnus Aaløkken. Men også fire til Sarpsborg. To av dem helt på tampen, og da ble det stygt på resultattavla i Østfoldbyen.