Juniorgutta ned på bakken

Sist oppdatert 09.04.2016 kl.9.20

(Follo-Nordstrand 3-0) Juniorlaget fikk kjenne på hva som skjer når vi ikke presterer på topp i en tøff serie.

Juniorgutta ned på bakken
Ikke like fornøyd denne uka, Jørgen Skagen.

Et godt Follo fikk for lett spill mot Nordstrand i første omgang. Med 0-3 til pause ble det blytungt å få med seg noe fra Ski stadion i 4. serierunde for juniorgutta. De kom dermed kraftig ned på jorda igjen etter forrige ukes kalasseier.

En tung første omgang
Nordstrand manglet litt av det trøkket som har kjennetegnet laget de første kampene. Og det var enkle mål hjemmelaget fikk skåre. Gutta maktet ikke å komme opp i press på en god nok måte, og ballspillende Follo-gutter takket og bukket for møtet med de litt tamme Nordstrand-spillerne og spilte med både kvalitet og selvtillit. Ved den første skåringen gled de gjennom oss både på midten og i bakre firer, og toppspissen satte ballen kontant i nettet bak Håvard Halleraker. Da var det spilt 10 minutter. Ved goal nummer to etter 25 var betegnende nok Follo-spissen først på en retur; og det å være først på ballen var hjemmelaget altfor ofte over hele banen denne førsteomgangen. Rett nok skåret Follo på sine to første muligheter, men det lå i kortene at de skulle få denne førsteomgangen dit de ville. De var rett og slett mer på enn oss, og da blir det tungt mot et i utgangspunktet velspillende mannskap. Da Ski-gutten Jacob Stubberud i tillegg forærte kompisene sine et straffespark før pause var det tøft å gå til hvile for de blå fra Nordstrand.

Bedring etter hvilen
Etter pause skal gutta ha ros for å vise en helt annen aggressivitet og klare å heve spillet tross det særdeles vanskelige utgangspunktet. Daniel Andersen var nær ved å nikke inn en redusering kvarteret før slutt, men ballen traff stolpen. Follo hadde også sine muligheter, og det var veldig lite å si på at hjemmelaget sto igjen med tre poeng. Follo har fått en kanonstart på årets serie og spilte som et topplag. Dessverre ga vi dem alle muligheter til å gjøre det også. Det må vi lære av.

Her kan du lese Follos fornøyde kampreferat.

Resultatene 4. serierunde:
Skeid-Vålerenga 0-0
Raufoss-Stabæk 0-2
Sprint-Gjelleråsen 4-2
Lillestrøm-Bærum 1-0
Fredrikstad-HamKam 3-3
Sarpsborg-Lyn 3-2

Nå ser vi frem mot nye muligheter på vår egen matte torsdag 14. april kl 18.30 når Skeid kommer på besøk!