Juniorene med seier over Frigg

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.05

(NIF-Frigg 3-0) En ikke altfor god juniorkamp endte likevel med en solid 3-0 seier til slutt da Frigg gjestet Niffen.

Juniorene med seier over Frigg

Nordstrand var det førende laget fra start til slutt, men hadde problemer med å få hull på byllen mot et ikke veldig godt Frigg-lag.

Gutta startet matchen på en god måte, og hadde full kontroll i første omgang. Men vi var upresise i angrepsspillet. Og de store mulighetene vi skapte ble heller ikke omsatt i tellende resultat. Sakte, men sikkert begynte vi å bli mer utålmodige, noe som medførte litt forhastede løsninger og mindre presisjon enn i starten av kampen.

Etter hvilen fortsatte vi å skape målsjanser, men i stedet for å rydde opp i presisjonen, ga vi bort flere og flere overgangsmuligheter til gjestene.
Godt var det derfor at Stian Høgh endelig satte 1-0 etter en drøy time alene med målvakten. Det hadde ikke vært morsomt å få 0-1 slik kampbildet ble utover i andre omgang.

Vi klarte ikke å ta godt nok vare på ballen i vår iver etter flere mål, og fortsatte å gi bort overganger. Men da Omar Bouignane nikket inn 2-0 på det som må ha vært vår tiende målsjanse var all tvil ryddet av veien, og på overtid satte Petter Kristiansen også et straffespark bombesikkert i kassa.

I tillegg til seieren gledet det at Odin Aam (til høyre på bildet) startet en match for første gang i år etter lang tids skade. Og at unge Per Stenseth (til venstre på bildet) var den tredje unge gutten fra vårt gode 99-lag som fikk sin offisielle debut på juniorlaget.

Vi gleder oss over de tre poengene, men må opp et hakk før to tøffe kamper neste uke. Først borte mot Grei mandag, så lokaloppgjør mot KFUM Oslo torsdag.