Juniorene kunne juble igjen

Publisert 25.05.2016 kl.19.34

(Gjelleråsen-Nordstrand 1-6) Anført av Magnus Aaløkken og Jørgen Skagen fikk fotballjuniorene en skikkelig opptur.

Juniorene kunne juble igjen
Magnus Aaløkken og Jørgen Skagen var giganter i hver sin ende av banen da juniorgutta nedsablet Gjelleråsen på bortebane.

Det var kampen interkretsgutta ikke skulle tape. Og etter formidable 6-1 over Gjelleråsen var det klart at det var klasseforskjell mellom et solid Nordstrand og et tapende hjemmelag. Et meget ungt Nordstrand med 6 99-gutter og 1 2000-gutt i startelleveren viste seg raskt som det beste laget. Fem minutter tok det før Magnus Aaløkken satte inn 1-0, og før halvtid hadde han skåret to til. Det var ikke ett mål for lite, for juniorgutta radet opp målsjanser mot tabellnaboen.

21 sekunder tok det etter pause før Aleksander Berg satte 4-1 og senere i andreomgangen sørget Henrik Solbakke for ytterligere to goaler. Det var umulig å telle målsjanser i kampen, men Magnus var skuffet over at han ikke satte flere... Det sier kanskje sitt, og det var flere enn han som kunne pyntet ytterligere på statistikken. Tre usedvanlig viktige mål før hvilen er imidlertid mer enn godkjent, og gjennom samfulle 90 minutter regelrett terroriserte spissen sine motstandere.

Bakover i banen holdt det unge Nordstrand-laget meget godt - anført av Jørgen Skagen ble det knapt notert målsjanser i mot. Det er særdeles viktig læring å se hvorfor alle mulighetene framover oppsto; det var nemlig et resultat av knallhard jobb og lojal og kollektiv defensiv innsats. Kort sagt en meget solid gjennomført kamp av et yngre lag enn vi egentlig hadde sett for oss.

Skader og sykdom preger nemlig juniortroppen, og dessverre måtte både Per Stenseth og Daniel Willumsen også på skadelista allerede midtveis i første omgang med tildels alvorlige, men vi får håpe ikke veldig langvarige, skader. Juniorlaget får imidlertid nå betalt for den seriøse jobben en hel gruppe har lagt ned i vinter. Og når noen må ut, kommer det andre inn som bidrar like bra.

Neste oppgave er et knalltøft møte med serietoer Sarpsborg på Niffen neste torsdag.