Juniorene flyr høyt

Publisert 28.04.2017 kl.15.16

(Nordstrand-Lørenskog 11-0) Det var 11 mot 11, men det ble 11-0 mot stakkars Lørenskog.

Juniorene flyr høyt
Jacob Stubberud stanger inn 9-0 og beskriver overlegenheten Junior elite-gutta viste mot Lørenskog.

På en dag alt gikk Nordstrand sin vei stoppet kuleramma på 11 på Niffen. Det var Lørenskog som ble skadelidende. Målshowet sendte også Nordstrand-juniorene til topps på tabellen.

Kun to minutter var spilt da hjemmelaget fikk frispark på 25 meter. Aleksander Berg sto med ballen, og valgte å lime den i venstre kryss. Da var tonen satt. Fint spill ga Younes Amer muligheten etter kvarteret, og da var det 2-0. Og da stopperkjempen Jacob Stubberud to ganger var frampå på dødball etter 25 og 38 var kampen avgjort. Magnus Aaløkken vil som regel også være med i målprotokollen - og en omgang Nordstrand-gutta viste en enorm effektivitet endte dermed 5-0 til hjemmelaget.

Det er lett å sette på bremsene i en slik situasjon. Og gutta ble også advart mot at andreomgang ikke nødvendigvis skulle slutte med fem nye mål. Det hintet tok de, viste en enorm spilleglede og konsentrasjon, og slapp aldri foten fra gasspedalen. Det ble ikke fem nye, det ble seks. Mot et desillusjonert bortelag satte i tur og orden Younes Amer, Jonatan Smerud, Jacob Stubberud sin tredje, Magnus Aaløkken sin andre og tredje, og til slutt Magnus Kevin Strige ballen i mål.

Det er naturlig å nevne målskårere, men minst like naturlig å fremheve et lag der alle jobbet for hverandre, et lag som bare ble bedre og bedre jo flere bytter som ble gjort, hendelser som viktige inngripener av høyreback Mikkel Breen i en tidlig fase der kampen ennå ikke var avgjort, og den løpskraften midtbanespillerne legger ned begge veier i samfulle 90 minutter.

På trening dagen derpå kan man slå seg på brystet. Men trenerne lover at fullt fokus rettes framover allerede nå. Gårsdagen er opp og avgjort, men to tøffe bortekamper mot Oppsal og Skeid er de to neste oppgavene. Begge blir garantert en helt annen type fotballkamp enn den som gikk ut over Lørenskog denne vårkvelden.