Junior til topps i Skjærgårdslekene

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.05

Junior Elite-jentene gjorde rent bord i helgen, i den først testen denne sesongen.

Junior til topps i Skjærgårdslekene
Jentene hadde sin første innledende kamp fredag ettermiddag mot Pors, en grei gjennomkjøring som endte med seier 26-9.

Lørdag var det Sola sin tur til å kjenne på Nordstrands-tempoet, seier 23-16 til våre jenter, og dermed vinner av pulje 2.

Da var det klart for semifinale mot vinner av pulje 1, Sarpsborgalliansen. Dette var et meget godt lag, og det ble en uhyre jevnspilt kamp, der det stod 18-18 ved ordinær tid. Finaleplassen skulle altså avgjøres på straffekast, og her trakk NIF-jentene det lengste strået og vant med 6-5 på straffer, sluttsiffer 24-23. Her stod Andrea meget godt i mål, og reddet den avgjørende straffen.

Gjerpen knuste Randesund 22-8 i den andre semifinalen og ble dermed vår finalemotstander. Jentene kom godt i gang i finalen og ledet 5-1, men etter fire utvisninger tok Gjerpen innpå, og kampen var jevn en stund, men ble aldri veldig spennende. Jentene våre har trent godt i sommer og det var tydelig at vi orket mer en motstanderen.

"Vi har flere nye spillere på laget vårt, og det hyggelig å se at det er mange som melder seg på. Nå er det treningsleir i Rakkestad kommende uke, og Nordstrand Hummel cup til helgen, det gleder vi oss til", sier en meget fornøyd trener, Line.

SLUTTSTILLING
 1. Nordstrand
 2. Gjerpen
 3. Sarpsborgalliansen
 4. Randesund
 5. Oppsal
 6. Fredrikstad
 7. Sola
 8. Flint
 9. Fram/LHK
10. Bækkelaget
11. Skrim
12. Pors

Vi gratulerer med en flott seier!

Så gratulerer vi selvsagt også Damer Elite med en finfin 3.plass, etter å ha slått Oppsal 24-22 i kampen om 3.plassen. En god Nordstrand-helg!