Jubel på Jeløya

Publisert 10.06.2016 kl.14.46

(Sprint-Nordstrand 2-8) Junior elite satte fart og kjørte over Sprint/Jeløy i interkrets. Det var mange smil å se i Moss for dem som holder med Nordstrand.

Jubel på Jeløya
99-gutta Mathias Jensrud, Mikkel Breen, Jacob Stubberud og Tormod Simonsen hadde det gøyalt på Jeløya i går.

Junior elite tar stadige steg i interkrets, og da de satte fart på mot Sprint var det klasseforskjell.

Fem minutter tok det før Magnus Aaløkken satte den første goalen, og fem minutter senere serverte han Aleksander Berg til 2-0. Juniorgutta framsto proft og startet matchen nøyaktig som vi ønsket.

Så skal det sies at gutta muligens ble litt for breiale etter kanonåpningen, for de lot hjemmelaget komme inn i kampen igjen, og etter snaue halvtimen satt et vakkert frispark klistret i krysset. Den kunne ingen gjøre noe med, men foranledningen til reduseringen kan gutta lære av. For det ble jukset litt defensivt og tatt litt for store sjanser med ball på stillingen 2-0.

Etter pausepraten var orden gjenopprettet, og gutta imponerte med et kvarter det luktet svidd av. Som i første omgang fikk Nordstrand en maks-start. Jacob Stubberud nikket flott inn Aleksander Bergs gode frispark allerede etter to minutter. Og Magnus Aaløkken fulgte opp med to nye goaler før kvarteret var spilt, og matchen var i våre hender.

Litt hawaii ble det mot slutten av kampen. Kristian Tveitstøl fikk sjansen til å vise seg som en meget god keeper noen ganger, men måtte til slutt kapitulere for nok et direkte frispark. I motsatt ende av banen hadde imidlertid Jakob Kollandsrud nikket inn sin goal for kvelden og Magnus satte enda to til. Og bølgene med Nordstrand-angrep og antall Nordstrand-gutter som ønsket å banke enda flere baller i Sprint-kassa må nok ta mesteparten av skylden for at det oppsto situasjoner også i vår ende av banen.

To spennende hjemmekamper mot to meget gode motstandere gjenstår før sommerferien i interkrets, og publikum kan jo kjenne sin besøkelsestid. Først FFK, som vi allerede har tapt for to ganger i år, deretter LSK.

Møt opp og støtt gutta!

Torsdag 16. juni 18.30: Nordstrand-Fredrikstad