Jenter 05 på Ö-bollen Cup

Publisert 13.03.2016 kl.21.09

Ingen ting er morsommere enn å dra på overnattingscup. Siste helga i vinterferien stilte J05 med ett lag i en intens cup i skjærgården utenfor Göteborg

Jenter 05 på Ö-bollen Cup

En liten delegasjon fra jenter 05 reiste til Sverige i vinterferien for å spille cup på Öckerö, som ligger en halvtimes tid utenfor Gøteborg i idylliske skjærgårdsomgivelser. Ö-bollen Cup er en endagscup, der lagene spiller minst fem kamper. Med ett norsk og 23 svenske lag påmeldt, var settingen satt for en skikkelig fotballhelg.

Trening og pizzafest før den store dagen
Vi reiste ned dagen før, og overnattet i små stugor, som lå helt i vannkanten. På lørdagskvelden gjennomførte vi en totimers treningsøkt i hallen, med påfølgende pizzafest i stugorna. Søndagen var lagene klare til 5'er-fotball med 12 minutters kamper. 12 minutter kan nok høres litt vel kort ut, men med høy intensitet og mye løping ble kampene lange nok. Og med litt andre regler enn det vi var vant til, blant annet innspark istedenfor innkast, var det nok å sette seg inn i.

Tøft, men på ingen måte overkjørt
NIF stilte med sju jenter, og det skulle vise seg at to innbyttere faktisk var i minste laget. De fleste lagene hadde fire ekstra spillere, og spilte hele kampen med uthvilte lag. Det var først tre innledende kamper. Det tok litt tid før vi ble vant med denne måten å spille på, og vi så at våre motstandere hadde mer erfaring, men vi ble på ingen måte overkjørt. To tap og en seier sendte oss til B-sluttspill. I sluttspillet fikk vi skikkelig sving på spillet, og vant begge sluttspillkampene etter glimrende spill.

Litt for tungt i semi'n
I semifinalen fikk vi dessverre merke at to innbyttere var for knapt, og med tre skader måtte vi spille deler av semifinalen med en spiller mindre på banen. Etter at vi hadde fått fordøyd det sure semifinaletapet, var alle jentene klare på at det hadde vært en flott tur og en cup som de gjerne ville tilbake til.

For ingen ting er morsommere enn å dra på overnattingscup!

img_5173Spente spillere, trenere og foreldre på vei inn i hallen

img_5186Linjeoppvarming må til -  det er stil

img_5180Snart kamp...

img_5182Keeperoppvarming

img_5174Spennende å følge med på de andre lagene. Kan vi lære noen triks?

1img_5119Idylliske Öckerö - i Göteborgs idylliske skjærgård

Takk til Jenter 05 for "toppen" reisebrev og gratulerer med flott innsats!