Jenter 02 topp fire i PW-cup

Sist oppdatert 10.04.2017 kl.10.47

Vi gratulerer Jenter 2002 med flott innsats i årets Petter Wessel cup der de kom helt til semifinalen.

Jenter 02 topp fire i PW-cup
Godt fornøyde jenter etter full pott i gruppespillet.

Turneringen startet lørdag morgen kl 08.28 med kamp mot Oppsal. Våre jenter hadde tydeligvis forberedt seg best og kunne gå av banen med seier 17-6. Andre kamp i gruppespillet mot Skreia ble av den mere spennende sorten, men våre jenter dro det lengste strået til slutt, seier 12-11. Den siste innledende kampen var også mot en kjenning hjemmefra nemlig Kolbotn. Etter 22 minutter var også seier nummer tre i boks og jentene kunne nyte å være puljevinner resten av kvelden med et godt utgangspunkt for dagens sluttspill.

PW-cup er en tøff turnering og på finaledagen er det vinn eller forsvinn. Mye skal klaffe skal man komme seg helt til topps med nok mat og drikke, best mulig restitusjon og nervene skal holdes i sjakk. Første kamp i dag var 1/16 finale mot Haslum, en thriller av en kamp som vi dro i land til slutt, 11-10. I 1/8 finalen mot Fjellhammer ble det enda jevnere, her gikk kampen til sudden death, men også her var vi sterkest, seier 12-11.

Kråkerøy i kvartfinalen ble lett match, vi kopiert resultatet i den aller første kampen, vinner 17-6 og er klare for semifinale mot Trauma. Supporterne på tribunen kunne melde at det var deilig med en kamp med hvilepuls innimellom.

Men i semifinalen ble jentene fra Arendal for sterke og NIF-jentene måtte se seg slått 12-17. Skuffede jenter selvsagt, men å komme seg til semifinalen i en turnering med de aller beste lagene i årsklassen, fra hele landet, er en meget god prestasjon.

En ekstra gratulasjon til Silje Alvestad som kom med på All Star team!

"Vi i trenerteamet er imponerte over laginnsatsen og er stolte over hva jentene har prestert denne helgen og vi har mye positivt å bygge videre på. Det er gøy å se viljen, gleden og hva håndball betyr for dere alle. Vi gleder oss til fortsettelsen."

Vi gratulerer!