Jacobsen passerte 100

Publisert 29.05.2016 kl.13.08

A-lagets hovedtrener Per Inge Jacobsen passerte i går 100 offisielle A-kamper som sjef. Han er dermed den treneren som har sittet lengst sammenhengene i nyere tid i NIF.

Jacobsen passerte 100
100 ganger har Jacobsen ledet sine tropper på Nordstrand

Jacobsen tok over A-laget høsten 2012 da laget mer eller mindre allerede hadde rykket ned til fjerde divisjon og klubben led av stor spillerflukt, siden den gang har teamet rundt A-laget klart å bygge opp et slagkraftig lag hvor over halvparten av troppen består av spillere som har spilt ungdomsfotball i NIF. Som de fleste kjenner til rykket laget opp i 3.divisjon igjen i 2014 og har siden blitt værende der.

Sterkt poengsnitt
Når vi først er inne på 2014 så var dette et stort år for både unge Jacobsen og Nordstrand IF; laget rykket opp, fikk sølv i vinterserien og vant Obos cup (Oslomesterskapet). Jacobsen ble av Norsk trenerforeningen kåret til årets unge trener for sine resultater med NIF. A-laget har vunnet omtrent halvparten av de kampene Jacobsen har ledet og poengsnittet er opp imot sterke 1,7 per spilte kamp. Nordstrand har under Jacobsens ledelse fremstått som et meget offensivt og velspillende lag, noe de 245 målene som er skåret på de 99 kampene hans er et godt bevis på.

Det ble dessverre et tap for Østsiden i jubileumskampen, men det byr seg en ny mulighet for poeng lørdag 4. juni mot Trosvik på Niffen kl 16.00.

Vel møtt!