Jacob trives i Liverpool

Publisert 25.03.2017 kl.17.46

14-åringen Jacob Blixt Flaten gjør sine saker bra. Han spiller på klubbens dyktige 2001-årgang og er i tillegg tilknyttet Liverpool-akademiet.

Jacob trives i Liverpool

Midtbanespilleren ble anbefalt av daværende sportssjef i Nordstrand, Per Inge Jacobsen, overfor en norsk agent i England for drøye to år siden. Etter to prøvetreninger og to kamper mot Arsenal var kontrakten i boks. Siden den gang har Jacob reist til Liverpool jevnlig og trent med klubben i skoleferier og ellers når det har vært anledning for det. I tillegg har han fått spille rundt 30 kamper for det engelske laget.

Han er i England ca hver 7. uke og har foreløpig kontrakt frem til juli 2017 da videre avtale avgjøres.

Til dagelig spiller Jacob seriekamper i interkrets G16 med Nordstrand og er også tilnyttet kretslaget.

Jacob er beskrevet som veldig allsidig og god offensivt. En kreativ spiller som ser riktige valg hele tiden, som også har det defensive aspektet, jobber steinhardt og har en vanvittig løpskapasitet. En veldig fin spiller å jobbe med.

Vi ønsker Jacob et flott 2017