Høyt nivå på helgens jentecup

Sist oppdatert 19.03.2018 kl.17.30

Nordstrand IF arrangerte "Velkommen til 9er-fotball" i helgen - en fotballcup for jenter i klassen 13 år. 200 jenter fra 16 lag deltok på det som for mange var deres første møte med 9er-fotball.

Høyt nivå på helgens jentecup
16 lag fra tre kretser kjempet om pokalene i "Nordstrand jentecup. Velkommen til 9er-fotball"

Imponert
Klubbens cupsjef, Thomas Holm, er imponert over mye av det han så på banen. Dette er jenter som nettopp har tatt steget til ungdomsfotballen, og mange av spillerne holder et veldig høyt nivå. At cupen var nivådelt gjorde at vi fikk mange jevne og spennende kamper, sier Holm.

God motstand i nivådelte klasser
For lagene var cupen en bra oppkjøring til seriestart. Vi klarte å trekke til oss mange av de aller beste jentelagene i østlandsområdet, noe som gjør at spillerne fikk ordentlig kjenning på hvordan det er å møte sterk motstand. Vi fikk mye positiv tilbakemelding på cupen, og spesielt på det at cupen er nivådelt, siden det er mangelvare på slike cuper for jenter i denne alderen.

Det er første gang klubben arrangerer en ren jentecup for de som nå skal inn i ungdomsfotballen. Og interessen har vært stor. Til Niffen kom det spillere fra Hafslund i Sarpsborg, Korsgård i Askim, fra Rælingen, Lørenskog, Øvrevoll Hosle, Heming, Røa, Kjelsås og Skeid og fra våre naboklubber KFUM og Lambertseter. Interessen har vært så stor at vi måtte si nei til enkelte lag, sier Holm. Dette viser at det behov for denne typen cuper.

Takk for hjelpen
Takk til Nordstrands A-lag på herresiden, som gjorde en flott jobb som dommere, speakere og som medarrangører. Takk også til foreldrene på J05, som gjorde en strålende jobb i kaféen. Takk til Dr. Oetker for sponsing av pizza til hele cupen.

Vi gratulerer Heming og Skeid med seier i sine klasser.

28944639_10156096884196203_1881960508_o

28944455_10156096884251203_1995950284_o

Mye liv når det arrangeres cup på Niffen

Resultatene fra cupen finner du her!