Velkommen også til Tristan

Publisert 07.05.2020 kl.21.39

Dyktig og erfaren trener er klar for våre spennende 2006-jenter.

Velkommen også til Tristan
Leder for NIF håndball, Kristine Høgh, og ny hovedtrener for J2006, Tristan Haupts

Vi er veldig glade for å kunne presentere Tristan Haupts som ny trener på Jenter 06. Tristan er 29 år og begynte selv å spille håndball da han var 12 og holdt på til videregående før det var trener han fant ut at han ville bli. Han fullførte Trener III-utdanning i 2018 og har trenererfaring fra Asker skiklubb håndball (2008-2015), spillerutvikler i Region Øst (2013-2015) og sist fra Stabæk håndball (2015-2020).

I dag var det signering av kontrakt og fire kjappe spørsmål for å bli litt bedre kjent.

Hva motiverer deg i hverdagen som håndballtrener?
Som trener motiveres jeg av å se kollektiv og individuell utvikling i laget og spillerne jeg trener. Jeg motiveres av å jobbe med lag som vil jage hårete målsetninger, og som har det moro med å trene seriøst.

Hvorfor valgte du akkurat J06 i Nordstrand IF for neste sesong?
Det er ikke hver dag en får muligheten til å jobbe med et av de beste lagene i Norge i sitt årskull. Jeg liker utfordringen det blir å forsøke å videreføre og forhåpentligvis videreutvikle det fantastiske arbeidet som er lagt ned til nå. Det er dermed mulighet til å få jobbe med et lag som det ble vanskelig å takke nei til, rett og slett.

Hva er dine viktigste tanker før oppstart i august, for dette fantastiske laget?
I første omgang gleder jeg meg til å bli kjent med spillergruppen og nye kolleger i lagledelse og klubb. Deretter blir en viktig prioritering å stake ut en kurs for laget i kommende sesong som skal være både morsom, utfordrende og utviklende sammen med spillergruppen og trenerteamet.

Til slutt, hva tenker du om å komme til en klubb som Nordstrand?
Mitt førsteinntrykk av Nordstrand som klubb er veldig positivt, og jeg ser frem til å bli bedre kjent med klubben og Nordstrand Arena!

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til klubben!