Trenerveiledere Håndball i gang!

Publisert 28.08.2020 kl.14.21

Det er en sann glede å melde at Trenerveilederne i Håndball for sesongen 2020-2021 er i gang med sitt arbeid

Trenerveiledere Håndball i gang!
Kjetil Rennesvik og Hege Bøhm

Nordstrand IF er strålende fornøyd med å ha fått på plass Hege Bøhm og Kjetil Rennesvik som trenerveiledere for kommende sesong. Hege skal følge opp lagene fra første år i klubben frem til og med 12 år, Kjetil har ansvaret for 13-16 åringene samt kommunikasjonen opp mot Jr bredde og Jr Elite.

Vi hadde et oppstartsmøte torsdag kveld der både administrasjon håndball (Mette), ledelse (Kristine) og Sport (Anna) endelig fikk diskutert litt dypere om veien videre. Dette blir knallbra!

For å gi dere i klubben en smakebit av hva de skal stelle med så er det viktig først og fremst å understreke at disse to jobber i hovedsak mot Sport. Ergo – oppfølging av hovedtrenere, dernest deres trenerteam. Hva fungerer, hvilke utfordringer har man i hverdagen og hvilke ting ønsker man mere kompetanse om?

Dere kan også få besøk på treninger med meget kompetente innspill til både øvelser og organisering – som eksempel. Her får dere noen av de beste som sparringspartnere i deres travle hverdager.

Her er et utdrag av stillingsannonsen for disse stillingene:
«Trenerne skal følges opp i forhold til Sportsplanen fra Nordstrand IF Håndball, Norges idrettsforbunds og Norges Håndballforbunds barneprinsipper, veiledning i øvelser og treningsopplegg, treningsplanlegging samt det pedagogiske aspektet ved å lære barna idretten håndball.
Det er viktig for oss i NIF at våre trenere blir sett, hørt og får den kompetansehevingen som er nødvendig for å fylle en rolle som trener for klubben. Vi ønsker at du er komfortabel med å holde grunnleggende trenerkurs for de årsklassene dette gjelder. Dette vil da være trenerkurs internt i klubben, etter samarbeid med region Øst. Det å dra i gang nye årskull, organisere nye trenergrupper og sørge for at våre ferskeste spillere får en god start i NIF, er også en viktig oppgave.»

Ellers er det viktig å nevne at trenerveilederne vil være sentrale i alle diskusjoner om hospitering og bruk av spillere på tvers, når nødvendig.

Til alle dere trenere der ute som gjør en fantastisk jobb hver dag i vår flotte klubb – dette er ment som en nødvendig og meget velfortjent gave til dere – her er mellomleddet som vil gjøre hverdagen enklere.

Har du spørsmål eller ønsker veiledning på noe spesielt?
Ta kontakt med den av de som er ansvarlig for ditt årskull.

Hege Bøhm, jenter og gutter 6-12 år. [email protected]
Mobil: 909 34 354

Kjetil Rennesvik, jenter og gutter 13-16 år, + junior. [email protected]
Mobil: 986 74 533

Begge to kommer til å følge opp sine respektive årganger i den nærmeste tiden. Det er viktig for dem å bli kjent med dere, deres behov og eventuelt hvilke ting dere trenger hjelp eller støtte til.

Dette blir bra!