Trenerveileder for barnehåndballen

Publisert 24.05.2020 kl.16.32

Nordstrand IF er utrolig glade for å presentere Hege Bøhm Ottar som trenerveileder for våre trenere i barnehåndballen.

Trenerveileder for barnehåndballen

Hege har både en fantastisk spillerkarriere bak seg, i tillegg til mange år som trener for forskjellige årskull. Hege brenner for spillerutvikling og er i klubbens øyne perfekt for å fylle denne rollen.

Dette inngår i stillingen til Hege fra nå og fremover:

• Veilederen skal veilede samtlige trenere fra og med oppstart håndball i klubb, til og med 12 år, på både jente- og guttesiden. Hovedfokus vil være på hovedtrenerne pr årskull, men også resten av trenergruppene når naturlig.
  • Veiledningen gjelder i hovedsak håndballfaglige områder, men vil også inkludere organisering av kullene, nivå og inndeling, oppfølging av struktur rundt lagene (foreldreorganisering etc) og eventuelle andre utfordringer.
  • Det håndballfaglige styres av klubbens sportsplan, og også NHF sine planer og mål for barnehåndball.
  • Veilederen vil samarbeide med klubben om felles rekrutteringstiltak mot barn
  • Veilederen vil være administrativt ansvarlig for Ballskole i regi av NIF
  • Veilederen vil være fagansvarlig for interne kurs og temakvelder for håndballen på barnehåndball nivå.

Hege vil ta kontakt med de forskjellige årskullene fortløpende.

Velkommen skal du være, Hege!!