Tredjeplass i 3.div for Juniorjentene!

Publisert 20.03.2023 kl.19.18

Onsdag forrige uke spilte Nordstrand Junior Elite sin siste kamp i 3. divisjon. Kampen endte med seier 27-26 mot serietoer OSI. Dermed var tredjeplassen i 3. divisjon avdeling 01 sikret.

Tredjeplass i 3.div for Juniorjentene!

Det først antatt hårete målet for sesongen var nemlig å bli topp 4 i avdelingen, så en tredjeplass er noe både jentene og trenerteamet er godt fornøyde med.

Jentene har vist stor utvikling gjennom sesongen. Med det gjennomsnittlig yngste laget i avdelingen, har det blitt spilt mange jevne kamper, der de aller fleste har endt med seiere. Det er bare to lag som har tatt to poeng fra Nordstrandslaget. Og de tre kampene som endte med uavgjort i første del av sesongen, ble snudd til seire i favør Nordstrand ved returoppgjørene i andre del av sesongen.

Morsomt er det også at vår egen Julie Orveland endte som toppscorer på tvers av alle 3. divisjons-avdelingene i Region Øst. Julie ble omskolert fra bakspiller til kantspiller i august, og har scoret 144 mål på 18 3.divisjonskamper, mange av de i kontringsfasen etter godt forsvarsspill av resten av laget. Dette har gitt et imponerende snitt på 8 mål per kamp.

Sesongen er ikke ferdig enda, og laget gleder seg til sesongens tre siste kamper i J20-serien. Det blir tre tøffe kamper; henholdsvis to mot Bærum og en mot Follo.

Håper så mange vil komme å heie frem laget til seiere i disse kampene!

Vi gratulerer med flott sesong!