To av tre på jentene

Publisert 16.09.2024 kl.17.32

Jentenes Lerøy-kvalifisering spilles i år over to helger og det er tabellen etter begge rundene som er avgjørende for hvem som går videre til Lerøyserien.

To av tre på jentene

Med hjemme-arrangement i første runde, var spenningen stor om hvor Nordstrandjentene sto i forhold til de andre 18-års lagene i Norge.

I den første kampen møtte vi Askøy, og det ble ganske tidlig klart at våre jenter var best forberedt. Etter å ha ledet 21-10 ved pause endte kampen 35-16, og de to første poengene var sikret. I den andre kampen møtte vi Stavanger, som har vært en arg konkurrent gjennom mange år. Det er to lag som kjenner hverandre godt, og som stort sett har vunnet annen hver kamp hvor de har møttes de siste årene. Sist vi møttes var i semifinalen i Skjærgårdslekene i 2022, en tett og spennende kamp hvor Nordstrand til slutt vant med ett mål.

I år hadde tydeligvis Stavanger bestemt seg for å ta revansje og ledet 17-14 ved pause. Vi fikk ikke vårt angrepsspill til å fungere, samtidig som Stavanger var dyktige både fremover og bakover på banen. Kampen endt 31-20 i Stavangers favør, så vi får ta med oss erfaringene fra denne kampen videre og vi lover å gi jentene fra oljebyen en tøff match neste gang vi møtes.

Den tredje kampen var mot Sverresborg, og jentene hadde bestemt seg for å vise at tapet mot Stavanger ikke gir et riktig bilde av kvalitetene i laget. Etter å ha ledet 21-6 ved pause vinner vi 36-15.

Med 4 poeng og en målforskjell på 91-62 har vi et greit utgangspunkt før neste runde, som spilles i Stavanger den 12.-13. oktober. Da skal jentene møte Sarpsborg og Grane Arendal, og målsettingen er selvsagt å gå videre til spill i Lerøyserien.

Tvi tvi og heia Nordstrand!

jr-elite-leroykval1_2024