Sølvguttenes siste kamp

Publisert 21.04.2015 kl.10.03

Søndagen i Haslumhallen ble den perfekte avslutningen for Gutter98-epoken.

Sølvguttenes siste kamp
Tore Sandven - hovedtrener G98

For de fleste går veien videre fremdeles i Nordstrand med nytt trenerteam i NIF sitt junior/senior tilbud, mens noen ønsker å ta de neste håndballsteg i ny klubb.

Siste kamp var A-sluttspillkamp mot Halsum i Haslumhallen, og seier ville gi sølv i regionseriens A-sluttspill (som vi fikk på lørdag i IØR CUP). Kampen var lenge jevn, men de siste 10 minuttene var guttene meget dyktig og avgjorde kampen.

DET BLE SEIER 27-23 OG DERMED NOK EN SØLVMEDALJE.

Flott forsvarsjobb av samtlige og meget godt individuelt angrepsspill av Magnus, Trym og vår bestemann Gunnar. Et stort register på back- og kantinnspill, grunnskudd, froskeskudd, finter og vingskudd ble vist fra islendingen vår søndag kveld.

img_3631_s

Denne kampen oppsummerte litt epoken G98 har vært gjennom.

• Vi har vært nr 2 (sølvlaget) bak våre venner og suverene motstandere fra Ski G98 gjennom flere sesonger.
  • Vi scorer mye mål som vi alltid har gjort, meget gode individuelt og i etablert angrep.
  • Mestscorende laget i A-sluttspillet.
  • Vi kan spille forsvar om vi vil.
  • Vi kan holde meget høyt tempo om vi er fulltallig.

Sesongen 14/15 var året vi skulle spille Bring, og det gjorde vi:-).

Det har vært en variabel men god sesong. To av lagets mest sentrale spillere har vært mye plaget av skader og sykdom. Så vi har brukt noe tid på å spille inn nye spillere i sentrale posisjoner. Godt hjulpet av spillere fra G99 - og siste del av sesongen har vist at vi presterer jevnt på høyt nivå selv med skader og sykdom.

1img_3644_s

Vi har mye å være stolt av:

• Nr 2 i IØR Cup.
  • Nr 2 i regionseriens A-sluttspill (etter mange meget sterke kamper og MANGE mål).
  • Kvalifisert og deltatt i Bring.
  • Seier i Oslo Cup.
  • Vi scorer MANGE mål. Spiller et flott og variert kollektivt angrepsspill basert på gode individuelle ferdigheter.
  • At vi nesten tok skalpen på det mestvinnende G16 laget i Norge, Nærbø, i årets PW-Cup med et surt ettmåls tap.

Men vi kan kanskje være mest stolt av at flere spillere har gjort STOR individuell utvikling som vi ser med mange NIF-spillere representert i SPU, regionalt landslag, landslagssamling og på toppidrettslinjer på videregående skole.

Vi er også stolte av at det har vært rom for de som kun vil trene litt innimellom til å trene i samme gruppe som de beste og ivrigste, det har bidratt til at vi gjennom hele sesongen har et flott ungdomsmiljø.

img_3623_s

Vi gratulerer spillere, Tore og resten av trener-/adm.teamet og den store supportergjengen med flott innsats!