Søknad om ny hall er sendt

Publisert 01.09.2015 kl.11.02

Vi i Nordstrand idrettsforening har jobbet i 16 år med å få etablert en ny hall som erstatning for den vi har i dag, som er 60 år gammel.

Søknad om ny hall er sendt
Illustrasjon matchbanen

Det er derfor med stor glede og stolthet at klubben kan fortelle at vi den 21. august 2015 sendte følgende søknader til Oslo kommune:

-Søknad om støtte til etablering av ny Nordstrandhall
-Søknad om idrettsfunksjonell forhåndsgodkjenning av ny Nordstrandhall
-Søknad om driftstilskudd i årene fremover

Søknadene er en formell oppfølging av at Oslo kommune allerede har sagt at de står bak bygging av ny Nordstrandhall.

For å kunne sende disse søknadene har vi måtte gjennomføre et omfattende analyse- og prosjekteringsarbeid sammen med Lønnheim Entreprenør AS, som er vår samarbeidspartner for prosjektering og bygging av hallen. Vi følger nå opp med møter med de forskjellige etater, for å gjennomgå våre søknader og få en rask avklaring på endelige avtaler. De endelige støttebeløpene vil selvfølgelig være avgjørende for den videre veien mot realisering av Ny Nordstrandhall og utforming av denne. Samtidig opplever vi at vi har tatt et stort steg i retning mot målet.

nif_tegn_oversikt

Situasjonsplan terreng