Sesongstarter med tre flotte seire!

Publisert 16.08.2021 kl.14.45

Oppkjøringen for Damelaget er godt i gang med tre herlige seire i Follo cup i helgen, etter et halvt år uten kamp.

Sesongstarter med tre flotte seire!

28. juli ble troppen samlet etter en velfortjent sommerferie.
Alle jentene var på plass i løpet av den første treningshelgen – hvor det deretter har gått slag i slag med trening og kamper.

Allerede etter halvannen uke med trening møtte vi Haslum i årets første treningskamp, og første kamp på et halvt år. Kampen endte 24-22 i Haslums favør. Men vi fikk likevel brukt kampen godt. Alle jentene fikk "kjenne på det" igjen, og vi jobbet oss gjennom kampen med fokus på det vi har jobbet med på trening. Ingen sure miner tross tap, men en fornuftig start på årets sesong.

En uke med trening fulgte før Follo cup sto på planen denne helgen.
God motstand sto på den andre banehalvdelen – og vi håpet på en helg hvor vi så progresjon fra første til siste kamp. Samt progresjon fra sist helg.

Fredagen ble vi kastet ut i det, mot eliteserielaget Romerike Ravens. Vi forventet en knalltøff kamp, men med tro på at vi skulle klare å henge med. Kampen svarte til forventningene. Begge lag skiftet på å lede underveis, og det ble spenning helt til siste sekund. Vi vinner 25-24, noe overraskende for mange. Et gjennomgående godt forsvarsspill og høyt tempo fremover – gir oss svar på at vi er på vei i riktig retning. Samtidig fikk vi en pekepinn på hva vi må jobbe videre med.

Lørdag og søndag fulgte kamper mot Haslum og Fjellhammer. Det ble en 31-25 seier over Haslum og en 27-26 seier over Fjellhammer.

En veldig god gjennomkjøring denne helgen, som har gitt oss trenere noen gode svar. Og den har gitt gruppa en boost til å jobbe videre inn mot seriestart 5. september.

En ny uke med trening venter, før vi søndag 22. august tar turen opp til Bodø for å møte Junkeren i 3. runde i NM. Sesongens første tellende kamp.

Vi gleder oss til det som skjer fremover – og vi gleder oss til å kunne dele dette med publikum i hallen!

Heia Nordstrand!