Returnerte og rutinerte, klare til dyst

Publisert 19.08.2019 kl.10.36

Tre NIF-gutter har returnert til toppspill i Nordstrand og gleder seg til seriestart, men allerede onsdag 28. august, skal gutta få bryne seg på Nøtterøy i 2. runde i NM.

Returnerte og rutinerte, klare til dyst
Emil Nedregård, Johannes Hippe og Jacob Ringdal

Johannes Hippe er tilbake i moderklubben, nå som spillende trener for Herrelaget. Johannes, som har spilt i Nordstrand og BSK/NIF fra han var 7 til han ble 20 år har hatt en meget innholdsrik karriere. Profftilværelse både i Frankrike og i Sverige, med seriemesterskap for LUGI, NM-gull med Drammen i 2017, Champions League-spill og mange A-landskamper for Norge.

Emil Nedregård har også gått gradene i NIF frem til han ble A-lagsspiller i BSK/NIF som 19 åring og har vært i BSK frem til årets sesong. En virkelig forsterkning med stor hurtighet.

Jacob Ringdal, også NIF-gutt fra ballskolen, ble tatt opp som 16 åring i BSK/NIF, og var der i flere sesonger før han dro til Bodø der han spilte tre sesonger og fikk med seg et NM-sølv i 2014. Derfra ble det retur til Nordstrand hvor han har vært spillende trener for klubbens herrelag i 4. divisjon.

Vi er veldig glade for å at guttene er tilbake og har tro på at de vil forsterke et allerede meget godt og spennende lag ytterligere.

Sesongstart
Herrelaget sesongstarter altså med 2. runde i NM mot fjorårets treer i 1. divisjon Nøtterøy hjemme i arenaen onsdag 28. august kl 19.00, og som de selv sier;

"Har du et postnummer som starter på 11 er det selvsagt møteplikt for å støtte superlaget til cupbombe i Nordstrand Arena"

Seriestart
Seriestarten i årets 2. divisjon lar derimot vente på seg, men det er tre lokale godbiter det er verdt å ta en liten kjøretur for før vi sees i arenaen 28. september:
  7/9 kl 14.00: Ski-NIF, Skihallen
11/9 kl 19.15: Kjelsås-NIF, Kjelsåshallen