Nordstrand IF Håndball søker Trenerveileder 6-12 år

Sist oppdatert 20.12.2019 kl.20.48

Nordstrand IF Håndball er på jakt etter rette person til en av de viktigste jobbene i klubben: veiledning av våre frivillige trenere på de yngste årgangene

Nordstrand IF Håndball søker Trenerveileder 6-12 år

Stillingen er en deltidsstilling/ekstrajobb som i hovedsak utøves på kveldstid og helger. Stillingen utgjør ca. 20% og er lønnet.

Jobben er å følge opp våre frivillige trenere for spillere fra 5-12 år, altså alle våre yngste håndballentusiaster. Trenerne skal følges opp i henhold til Sportsplanen fra Nordstrand IF Håndball, Norges Idrettsforbunds og Norges Håndballforbunds barneprinsipper, veiledning i øvelser og treningsopplegg, treningsplanlegging samt det pedagogiske aspektet ved å lære barna idretten håndball.

Det er viktig for oss i NIF at våre trenere blir sett, hørt og får den kompetansehevingen som er nødvendig for å fylle en rolle som trener for klubben. Vi ønsker at du er komfortabel med å holde grunnleggende trenerkurs for de årsklassene dette gjelder. Dette vil da være barnehåndballtrenerkurs internt i klubben, etter samarbeid med region Øst. Det å dra i gang nye årskull, organisere nye trenergrupper og sørge for at våre ferskeste spillere får en god start i NIF, er også en viktig oppgave.

Kanskje du har lang bakgrunn som trener selv, men ikke bruker kompetansen din lengre? Kanskje du ville trives med en hobby der du ikke er låst av faste treningstider og fulle helger, friheten til å styre tiden selv samt allikevel fylle ettermiddager og kvelder med meningsfull håndball?

Vi kan tilby en klubb med lange tradisjoner og et særdeles godt miljø, trenerutviklingsmuligheter gjennom trenerveilederforum og kurs, samt et av Oslos flotteste nye anlegg.

Har du spørsmål ta kontakt med Sportsjef Anna Collett på [email protected] eller på mobil 98 29 52 20.

Søknadsfrist: Snarest.
Oppstart: januar 2020.
Stillingen svarer til Sportsjef i klubben.