Maks uttelling!

Sist oppdatert 17.09.2018 kl.15.58

Det ble maks uttelling i arenaen sist helg. J16 direkte kvalifisert til Bringserien og J18 klare for den andre kvalifiseringsrunden i Lerøyserien.

Maks uttelling!
En fornøyd 2002-gjeng etter helgens innsats.

Bringserien Jenter 16

48 jentelag ble sist helg klare for den nasjonale serien, inkludert våre jenter. I tillegg skal lagene som havnet på 3. plass i kvalifiseringspuljene spille en ekstra kvalifisering 6.–7. oktober.

Organisering
Bringserien Jenter 16 vil arrangeres med 60 deltakende lag som fordeles i 4 avdelinger med 15 lag i hver avdeling. Nytt for sesongen er at Bringserien spilles som nasjonal serie hele sesongen. Det spilles seriespill over 5 runder og de 3 best plasserte lagene i hver avdeling etter endt seriespill går til nasjonalt sluttspill.

Lett match
Det var på forhånd forventet at Randesund skulle være den hardeste nøtten å knekke for jentene denne runden. Laget hadde slått våre jenter på "sudden death" i Partille cup i sommer, så nå var det klart for revansj. Vi åpner strålende og leder 13-9 til pause, men jentene fra sør tok i gjen det tapte og gikk kjapt opp i 13-13 etter hvilen. Men spenningen holdt seg kun en liten stund og det ble til slutt en klar seier 29-19.

Kamp nummer to mot Tromsø ble vunnet 31-13 og mot Askøy i den siste ble det seier 25-16. Dermed er vi direkte kvalifisert til Bring 2018-2019, det store målet for jentene og trenerteamet i flere år.

Se artikkel på noblad.no

vilde,-silje,-nora_bringkvalik_2018

Vilde, Silje og Nora glade etter å ha vunnet nøkkelkampen mot Randesund. Foto: Arild Jacobsen/noblad

Lerøyserien Jenter 18

47 lag avanserte fra den første kvalifiseringsrunden, inkludert våre jenter. Lagene må gjennom to kvalifiseringsrunder for å komme ned i 24 lag. Andre kvalifiseringsrunde spilles 6.-7. oktober.

Organisering
Nytt for sesongen 2018-19 er at Lerøyserien utvides fra 16 lag til 24 lag. De 24 lagene deles i 2 avdelinger med 12 lag basert på seeding. Seriespillet arrangeres over 4 runder. De 4 best plasserte lagene etter endt seriespill går til nasjonalt sluttspill.

Andre plass
Jentene vant to av tre kamper. Seier 18-17 over Reistad og 31-20 over Eidsberg, mens det ble tap 16-23 for Byåsen. Det holdt til andreplass i puljen som bør gi en bra seeding i den andre kvalikrunden. Da skal jentene til Bergen og møte Fyllingen, Gulset og Kolbotn.

Se artikkel på noblad.no

helene_leroy_1819

Helene satte fire scoringer i kampen mot Eidsberg. Foto: Arild Jacobsen/noblad

Vi gratulerer spillere, trenerteam og supportere med flott innsats og videre avansement!

Vi vil også berømme arrangementskomiteen og alle foresatte for et flott gjennomført fellesarrangementet!