Lykke til i EM!

Publisert 01.12.2018 kl.12.59

I dag åpner EM for håndballjentene og vi heier litt ekstra på Vilde.

Lykke til i EM!
Vilde smilte godt da hun så Nordstrand Arena for første gang.

Det er desember og den beste julekalenderen for oss håndballinteresserte er mesterskap for håndballjentene våre.
Èn spiller skal vi med Nordstrandshjerte følge ekstra nøye; nr. 51, Vilde Mortensen Ingstad.

Vilde, som er født i 1994 og oppvokst en liten langpasning fra Munkerud skole, spilte i Nordstrand frem til hun var 19 år. Hun brukte eliteseriespill i Oppsal som springbrett på vei til Team Esbjerg, der hun i dag lever av håndballen. Hun har denne høsten storspilt i den danske serien, og ble nylig uttatt på "Høstens All-star".
Nå er hun klar for nok et mesterskap for Norge, og har bygd seg godt opp for å gi motstanderne juling. Slik Vilde alltid har likt å gjøre.

Det er imidlertid liten tvil om at det er Nordstrand IF som er klubben i Vildes hjerte. Da hun var på omvisning i vår nye arena tidligere i høst, strålte hun som en sol. "Her var det fantastisk fint! Og for noen muligheter dette gir til klubbens unge utøvere. Med god og riktig trening, kan man nå helt opp til toppen. Det jobber jeg for hver dag."

Vi håper Vilde tar turen innom igjen i nærmeste fremtid, da kanskje med en medalje rundt halsen?

Hei Norge og heia Vilde!