Klare for opprykk!

Publisert 04.05.2022 kl.22.41

Vi kan endelig gratulere Herrelaget med opprykk til 1. divisjon etter en forrykende og spennende kamp mot Linje 5 i kveld.

Klare for opprykk!

Nordstrand - Linderud/Linje 5 35-31 (19-17)

Lagene fulgte hverandre som skygger hele kampen. 17 minutter ut i den første omgangen utlignet Hans Petter Brevik på et av sine fire syvmeterkast til 11-11. Derfra gikk NIF-gutta fra 11-11 til 16-11 på seks minutter før det var Linje 5 sin tur og gå fra 16-11 til 16-16 på fire. Likevel tomåls ledelse til hjemmelaget til pause, 19-17.

Etter hvilen kom våre gutter best i gang men mistet det igjen litt uti omgangen. Vi lå under med to da Ibrahim Lama Kroma fikk opp dampen og puttet tre på rad, fikk snudd kampen og presset gjestene til en timeout på 29-28. Igjen ble det spennende og helt likt 30-30 da det gjenstod 3,5 minutt. Da satte Jonatan Bjerkrheim inn sitt første for dagen, Hans Petter fikk inn en skikkelig suser og Ibrahim kjempet inn sitt fjerde til 33-30 med ett minutt igjen og vi kunne puste litt igjen. Tre mål til ble scoret til sluttresultat 35-31.

Dagens toppscorer ble Hans Petter Brevik med 8 (4) fulltreffere, Axel Steive 6, Johannes Hippe 5, Ibrahim Lama Kromah 4, Emil Nedregård og Jeppe Helland Flø 3 hver, Jonatan Bjerkrheim, Peter Ivan og Philip Moe Mølmen 2 hver. Og takk til Jesper Smedsgård Sundal for herlige redninger når det gjaldt som mest.

Vi må også trekke frem de to 16-åringene våre Jonatan og Peter som tilsammen scorer 4 mål og skaper 3 viktige straffekast. Det gror godt i klubben.

Tidligere NIF-spiller Chris Ingligstad, og trener for tre av de unge NIF-spillerne, ble den desiderte toppscoreren på Linje 5 med 11 mål.

Og med Kjelsås-seier 27-24 over Lillestrøm TH er opprykket klart tre runder før slutt!!!

Vi gratulerer alle gutta og trenerteamet med Johannes Hippe, Tore Sandven og Chris Eidsaune med fabelaktig innsats og opprykk! Dette er kjempegøy og vel fortjent!

nig-linje5_trommer_2022

Tusen takk til alle lagene som heiet seg hese, 2006-trommeslagerne til Hans Petter og resten av publikum for fantastisk stemning i hallen. Vi gleder oss til neste sesong.

axel-steive-bb_2022

Axel Steive ble kåret til banens beste spiller og kan nyte en lunsj på Egon Nordstrand.

Heia Nordstrand!