Juleferie på tabelltopp

Sist oppdatert 16.12.2014 kl.9.46

En komfortabel seier 29-20 på Niffen søndag kveld, og Damer 6.div tar juleferie på tabelltopp.

Juleferie på tabelltopp

Spillergruppa
Damer 6. divisjon (Nordstrand 3) består av 23 jenter i alderen 17 til 24 år. 19 av spillerne har enten kommet direkte fra klubbens J97-lag, eller er tidligere spillere i Nordstrand som i mellomtiden har spilt i andre klubber, eller har hatt pause grunnet utdannelse, militæret, etc. I tillegg har det kommet spillere til laget som er innflyttere til Oslo og ønsker å spille litt håndball.

Teamet
Jentene har to håndballtreninger i uken. Hovedtrener er Magnus Berg som tidligere har trent flere lag i Nordstrand. Øvrig støtteapparat og initiativtakere er Knut Græsvik og Janne Osmo Eriksen som begge har vært involvert i klubbens 97-årgang inntil denne gikk over i Junior etter forrige sesong, og ikke alle spillerne fikk et tilbud om videre spill på klubbens juniorlag.

Sesongen så langt
6.divisjon spilles som trippel serie. Jentene har spilt 11 kamper til nå, 9 seire, 2 uavgjort og ett tap. De to uavgjorte resultatene og det ene tapet kom i den første runden med kamper. "Vi var et nytt lag som var lite samspilte og med en litt tynn stall. Sakte men sikkert har vi trent godt og fått tilskudd av nye spillere og er nå et mye sterkere lag, noe som vises på resultatene", forteller Magnus.

Mål for sesongen
Alle nystartede lag må starte i laveste divisjon, som for damer er 6. div. To lag rykker opp i 5. divisjon og dette er årets mål, samtidig som jentene ønsker å ha det gøy og holde seg i form.

Tabell

Vi gratulerer med flott innsats så langt i sesongen.