Juleferie på 2 x tabelltopp

Sist oppdatert 24.12.2015 kl.12.50

Nordstrand IFs Damelag stiller med to lag i seriespill, i 5. og 6. divisjon, og topper tabellen i begge.

Juleferie på 2 x tabelltopp
Foto: Peder Klingwall / www.klingwall.no

2014/2015
Damelaget, også kalt "breddelaget", startet opp i 6. divisjon sesongen 2014/2015, og var snaut 20 spillere i stallen. Laget ble seriemestere og klare for 5.divisjonsspill. Jentene avsluttet sesongen med å vinne Fredrikstad cup og bidro til at Nordstrand igjen ble kåret til beste klubb.

2015/2016
Laget har fått ennå flere spillere i stallen før årets sesong og teller nå 33 spillere. Det ble selvsagt for mange til kun ett lag, så det ble meldt på et nytt lag i 6. divisjon. I årets oppkjøring deltok laget i klubbens egen Nordstrand Hummel cup med to lag. Begge lagene kom til hver sin semifinale, og det ene kom helt til finalen, der Kolbotn ble for sterke.

I årets seriespill er begge lagene ubeseiret og ligger altså på tabelltopp både i 5. og 6. divisjon. Spillergruppa danner ett team og alle jentene rullerer på å spille 5. og 6. divisjon. Målet for begge lag er opprykk.

Tabell 5. divisjon
Tabell 6. divisjon

Laget stiller også i IØR-cup der de er klare for kvartfinale mot 4.divisjonslaget Vestby på bortebane i januar.

En fantastisk gjeng med spillere i alderen 18-29 år, med en gjennomsnittsalder på ca 22 år, ledet av teamet Magnus Berg (hovedtrener), Knut Græsvik og Janne Eriksen.

Ta gjerne en titt innom Damelagets egen lagside, eller følg jentene på Facebook.

Vi gratulerer med innsatsen så langt og håper målene for sesongen blir nådd på nyåret!