Jenter 06 vinner av PW-cup 2019

Publisert 27.02.2019 kl.13.59

Fredag kveld dro om lag 50 foreldre og barn til Larvik for å spille Norges mest kjente håndballturnering, Petter Wessel cup.

Jenter 06 vinner av PW-cup 2019

Hele 31 lag var påmeldt i J12-klassen og de seiersvante jentene fra Nordstrand stilte med to lag i turneringen. Begge klarte seg meget godt, som henholdsvis suveren puljevinner og andreplass.

Herlig samhold
Laget er preget av et fantastisk samhold, med mange meget engasjerte og ivrige spillere. Da det var slutt for det ene laget i sluttspillet, ble flere igjen og heiet på resten, selv etter lange dager i hallene mot slutten av vinterferien. Foreldre stilte opp med mat, smoothies og heiarop fra morgen til kveld.

Det ene storlaget etter det andre ble sendt hjem – og det var tydelig at særlig Stavanger ikke hadde sett for seg noe annet enn den store pokalen med hjem. Lydnivået i hallen i kvartfinalen var så høyt at spillerne ikke hørte egne beskjeder, men jentene beholdt roen, og spilte etter hvert ut laget fra Rogaland. Jar og Sarpsborg ble også malt i stykker av jentene uten særlig problemer.

I finalen ventet Gulset, som også var finalemotstander i fjor. Det ble tidlig klart at Nordstrandsjentene var det beste laget, med en bredde i laget som ble for tøff for Gulset. 12-8 ble sifrene etter meget godt forsvarsspill, og variert angrepsspill.

Tre spillere på All Star Team
Nordstrandjentene hadde tre spillere på turneringens All Star Team; Maja Brandstorph, Aurora Hjelseth-Steen og Nora Thorsell. Maja ble også utnevnt til finalens beste spiller. Det er imidlertid ikke enkeltspillere, men Laget og samholdet som kjennetegner denne strålende gjengen, både på og utenfor banen. Dette er tydelig ved at jentene stiller flere lag, både i serie og cup. Lagene skal nå spille seriefinaler og semifinale i Regionscupen på løpende bånd.

Et fornøyd trenerteam
Trenerne Damir Zeljkovic, Tom Fokstuen, Hans Jørgen Stensvold, Jon Arne Pettersen og Truls Elisenberg kan fornøyd konstatere at utallige treningsøkter skaper mye moro og glede og de gleder seg til fortsettelsen!

Norstrand J2006 storspilte gjennom hele turneringen og tok med seg pokalen hjem.

Opptak av finalen kan dere se her: https://www.handballtv.com/?match=93368

Vi gratulerer hele Team Jenter 2006 med en fantastisk prestasjon!