J2011 med sølv i PW!

Publisert 28.03.2024 kl.10.21

Fantastisk innsats av jenter 2011 i den 61. utgaven av Petter Wessel Cup, cupen som tiltrekker seg de beste lagene i Norge, og anses som et uoffisielt Norgesmesterskap.

J2011 med sølv i PW!
Nede fra venstre: Amalie Skar Drange, Fillippa Bordonado Riise, Isabel Vinden, Karen Kruge Torvund, Karoline Grønnevik, Emily Backe-Songstad og Ida Olava Erikstad (Ikke til stede siste kamp) Oppe fra venstre: Christél Bustos Esfahani, Thale Øvrum-Landfastøien, Ulrikke Selmer Lyngmo, Annie Rivedal Mathisen, Amalie Kaptan, Marie Eintveit Moldestad, Mathea Sophia Finset Johnstad, Ava Elviira Aardalen

Til tross for første deltagelse i en turnering med sluttspill leverte våre jenter fantastisk.

Vi kommer fint gjennom de innledende rundene med et knallsterkt forsvar og et fint angrepsspill. I kvartfinalen spiller laget en av sine beste kamper og knuser Rygge 16-9, en skikkelig lagseier. Semifinalen mot Stag leder jentene hele veien og en sterk laginnsats gjør at vi vinner til slutt 11-9.

Kolbotn i finalen
I finalen står Kolbotn for tur i gigantiske Jotron Arena, et veldig sterkt lag med 10 av 12 spillere født 2010. Kampen preges av nerver og lagene følger hverandre tett. Det skiller aldri mer enn to mål gjennom hele kampen. Et nervedrama og en kjempeprestasjon som ender opp i 1x5 min ekstra omgang. Begge lag setter sine sjanser og scorer hvert sitt mål 11-11. Finalen i Petter Wessel Cup 2024 måtte derfor avgjøres på «sudden death».

Sudden death
Kolbotn vinner avkastet ved «stein-saks-papir og scorer etter få sekunder. Nordstrand jenter 2011 imponerer stort, en kjempeprestasjon og super innsats.

Alle scorer, to på All Star laget og finalens mest verdifulle
Alle spillere med gode prestasjoner og opplevelser, både bakover og fremover. Samtlige spillere scorer flere mål i turneringen og i finalen har vi hele 7 målscorere. To av NIF-jentene kom med på All Star laget; Filippa Bordonado Riise og Isabel Vinden. I tillegg ble Isabel Vinden kåret til finalens mest verdifulle spiller.

Nordstrand jenter 2011 jobber knallhardt sammen og skal fortsette å utvikle årgangen og ha det gøy sammen!

Klubben gratulerer med sølv i PW, det er imponerende og en stor prestasjon av hele laget, årgangen, trenere og foreldre. Vi ser frem til å heie på dere i fremtiden, det blir spennende å følge 2011-jentene i årene som kommer.