J16 til topps i Skjærgårdslekene!

Sist oppdatert 16.08.2022 kl.12.38

Ikke helt overraskende imponerte 06-jentene våre stort under årets cup i Tønsberg og tok med seg det gjeveste trofeet hjem.

J16 til topps i Skjærgårdslekene!

Skjærgårdslekene er den største eliteturneringen i Norge, en invitasjonsturnering hvor målet er å samle de beste 16-, 18- og seniorlagene!

I de innledende kampene møtte jentene lag som Sarpsborg, Flint Tønsberg og Oppsal. Vi spilte godt og kontrollert gjennom alle kampene, og gikk dermed ubeseiret til A-sluttspillet!

I semifinalen ventet Stavanger, laget som slo oss ut i PW-cup semien, og Nordstrandsjentene var innstilt på revansj. Det ble to nervepirrende omganger, men etter at Mina Arentz Bakstad satte straffe i siste sekund, kunne både jentene og trenerne juble for finaleplass.

I finalen møtte de et sterkt lag fra Haslum. Til tross for litt slitne ben og armer etter mange tøffe kamper, jobbet jentene godt og disiplinert og ikke minst målbevisst gjennom hele kampen. Den gjeveste pokalen skulle de ha med seg hjem.

Resultatet ble til slutt 22-19, og med det beviste de nok en gang at de er best, ikke bare i by'n.

Vel fortjent ble Mina Arentz Bakstad kåret til finalens beste spiller.

Vi gratulerer!

skjergardslekene-vinnere-2022