I går var dagen alle hadde ventet på

Publisert 24.08.2018 kl.13.18

Alt lå til rette for at det skulle bli en pangåpning av Høgdas nye lekegrind. Et heltent superlag entret banen mot tilsynelatende bedre motstand, 1. divisjonslaget St. Hallvard.

I går var dagen alle hadde ventet på
Chris Inglingstad ga alt på streken og scoret 13 mål på 18 skudd, men det holdt ikke. Foto: Solfrid Therese Nordbakk / noblad

Dessverre for alle hvite og blå ble det med drømmen om avansement i årets NM. Etter en forferdelig start (bak 0-6 og 1-8, samt Tim med rødt kort etter 6 minutter), gav vi omsider alle besøkende noe å juble for. Etter at Chris og Jomar hadde stilt inn siktet startet opphentingen (Nordstrandsgaloppen red.anm) og kampen skulle vise seg å bli jevnere enn det den i utgangspunktet skulle bli på papiret.

Til pause viser tavla 14-15 i favør gjestene fra Lier. Etter pausen ble det jevnt helt til det gjensto 15 minutter hvor vi faktisk ledet med 1 mål. Vi pådrar oss to stk. 2-minuttere, og kampen bikker de sortkleddes vei. Vi taper til slutt 29-33, mot fjorårets treer i divisjonen over oss, men vi lar oss ikke deppe av den grunn. Et par eventyrbrus i garderoben var fullt fortjent, mente gutta.

ungutta-mot-st.-halvard_foto-stn

Tre av klubbens unge talenter fikk sin debut denne kvelden; Ibrahim Lama Kromah, Herman Reinemo og Nikolai Abrahamsen Lunde. Foto: Solfrid Therese Nordbakk / noblad

Uansett om vi ikke er videre i cupen, vil vi gjerne takke alle som møtte opp for å støtte oss! Det er ingenting som er like moro som å spille for så mange mennesker! Vi takker for oppmøtet og håper å se dere alle i løpet av sesongen, som forøvrig starter i midten av september.

Les om kampen i Nordstrand Blad.

Heia Nordstrand!