Halvspilt sesong og 4. plass for 1.divisjonsdamene

Publisert 20.12.2021 kl.19.35

Etter 10 kamper ligger damene på en 4.plass med 3 poeng ned til Levanger på 5.plass og 9 poeng ned til Fjellhammer på 9.plass og nedrykk.

Halvspilt sesong og 4. plass for 1.divisjonsdamene

En 4.plass betyr også at jentene pr nå ligger på «Play off» til kvalik til eliteserien. Men håndball er ferskvare – og hva tabellen viser etter 20 spilte kamper, vet vi ikke enda. Likevel skal ingen ta fra jentene hva de har prestert så langt. Vi står nå med 6 seiere 1 uavgjort og 3 tap.

Utfordringer
Det har vært en første halvdel som har vært preget av mye influensa og forkjølelse i laget. Noe som har gjort treningshverdagen litt mer utfordrende enn hva den kunne ha vært. Vi ser også at kun 7 av jentene har vært tilgjengelig alle 10 kampene.

Lene tar steget videre
I tillegg viste Sola HK for et par uker siden interesse for å hente Lene K. Tveiten, med umiddelbar virkning. At vi er med på å utvikle spillere som er interessante for eliteserieklubber av det kaliberet, er en stor skryt til den jobben laget legger ned. Selv om det for laget sin del kommer litt ubeleilig til – midt i en sesong. Lene takket ja til det tilbudet, og vi ønsker henne masse lykke til der!

Flott innspurt før jul
Selv med utfordringer, har jentene mobilisert og stått på. Vi har fra kamp til kamp sett utvikling og mer trygghet spillemessig i gruppa. Etter en liten downperiode mot Reistad og Volda, som førte til to tap, har jentene vist at de ville mere enn som så, noe som har ført til 6 poeng av 6 mulige de 3 siste kampene; Levanger-Nordstrand 22-23, Nordstrand-Grane Arendal 32-25, og forrige helg dro vi i land en utrolig sterk borteseier mot tabellnabo Charlottenlund, 28-32 i vår favør.

Bli med!
Laget tar steg og brygger på noe spennende, så det er bare å henge på og følge med på hva skjer siste halvdel av sesongen.

Men igjen har coronaen gjort sitt inntog i samfunnet – og de neste 4 ukene ansees ikke 1.divisjon som toppidrett. Så kampene frem til 16.januar er pr nå utsatt. Vi krysser alt av fingre for at vi i løpet av januar/februar kan gjenoppta normal trening og kampaktivitet. Slikat vi får fullført sesongen vi har startet.

Med det ønsker damelaget og trenerteamet alle en riktig god jul!

Hold dere friske – også håper vi at vi sees i hallen, til flere jevne og spennende kamper, i 2022🙂